Lån

Om forbud og muligheder for pantsætning af andele samt optagelse af banklån.

Lån

Indlægaf mizard » 26/09/2004 15:36

Hej alle.
jeg står over for en kunne bytte mig til en større andel. jeg mangler bare lige 700000 kr.
Hvad er jeres indtryk omkring de nye lån man kan tage. jeg er blevet tilbudt hos laa og spar bank, at låne dem med 4,75 % afdragsfrit, uden låst rente.

Hvor det det bedst???mikkel
mizard
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26/09/2004 15:30
Geografisk sted: frb.c

Indlægaf Repo » 27/09/2004 12:47

Umiddelbart lyder det som et godt tilbud, men tjek lige ÅOP, som også tager højde for etableringsomkostningerne.

Afdragsfrihed er en god valgmulighed, men hvis du ikke har behov for det, er det en dyr løsning, da restgælden ikke ændres og du derfor samlet set skal betale flere renter.

På et lån over 20 år betaler du de første 10 år ialt 273.000 i renter, hvis renten er 4,75%. men 332.500, hvis lånet er afdragsfrit. Hvis banken skulle have samme renteindtjening på et 20-årigt lån, skulle renten være ca. 5,50% i stedet.

Afdragsfri lån kan være gode for låntagerne, men er altid gode for långiverne. Husk det.
Repo
Repo
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 108
Tilmeldt: 8/07/2004 14:12
Geografisk sted: København

Indlægaf ruan » 27/09/2004 18:13

Jeg har også forhørt mig hos Lån og Spar bank da det lyder som et godt tilbud men jeg har heldigvis muligheden for at vente da der snart bør komme nyt ang andre muligheder på andelsboliglån (du ska sikkert slå til her og nu?). så jeg tør ikke binde mig til Lån og Spar da renten måske er for høj til hvad den kan være efter de nye rammeregler er blevet fastlagt.
og hvem gider betale stiftelses omkostninger 2 gange...

en anden ting, vil de virkelig låne dig 700.000 til en andel? nu kender jeg selvfølgelig ikke din økonomi, men hvis 700.000 bare nærmer sig 80pct af boligværdien er de godt nok flinke i forhold til andre.

andre der evt har hørt fra deres bank om de er kommet op med nye lånemuligheder?
rune andreasen
ruan
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 19/05/2004 14:20
Geografisk sted: London


Tilbage til Pantsætning og banklån

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster