privat vaskemaskine på fællesareal

Om husorden, vedtægter og vedtægtsbestemmelser som ikke er omtalt i en anden tråd

privat vaskemaskine på fællesareal

Indlægaf birgitteP » 11/06/2018 19:19

hej
jeg bor i en andelsforening, hvor bestyrelsesformanden (som privatperson) har fået lov til at stille en vaskemaskine op i vores kælder. Han ansøgte bestyrelsen - ikke på generalforsamling - og fik tilladelse til dette og har nu oprettet en vaskeklub hvor folk betaler ham for at bruge vaskemaskinen.
jeg ville bare høre om dette overhovedet er lovligt, da det nu er andelsforeningens fællesareal den er stillet op på og jeg ikke kan forestille mig at han selv betaler for el/vand (ved ikke hvordan man skulle måle hvilket forbrug der går til maskinen specifikt). jeg har prøvet at spørge om maskinen ikke skulle være foreningens fællesmaskine, da formanden nu også selv bestemmer hvem der må være med i klubben eller ej, men bestyrelsen afviser at der er et problem med at han som privat person har fået lov til dette...

Der står ikke noget specifikt i vores vedtægter om dette, men synes bare det er underligt hvis det skulle være tilladt. Især fordi der ikke er nogle regler om pris eller at alle skal kunne blive medlemmer. Så hvis der er nogen der har forstand på den slags, ville enhver viden være værdsat :)
birgitteP
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11/06/2018 19:11

Tilbage til Vedtægter og husorden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster