Andelsindskud

Om husorden, vedtægter og vedtægtsbestemmelser som ikke er omtalt i en anden tråd

Andelsindskud

Indlægaf Mortenbak » 15/09/2005 20:44

Er der nogen der har eksempler på individuelt andelsindskud.

Eksempel:

Min del af foreningens gæld er 800.000 kr. jeg arver 300.000 og indbetaler 300.000 kr til foreningen hvorved jeg mindsker min del af gælden og derved min månedlige ydelse.

Jeg spørger fordi jeg kom til at snakke med et medlem af vores bestyrelse som sagde at han havde hørt om foreninger hvor dette var muligt.

Hvordan ville det påvirke min andelskrone.
Mortenbak
Novice
Novice
 
Indlæg: 28
Tilmeldt: 12/09/2004 15:45

Indlægaf ktb » 15/09/2005 21:52

Jeg kan godt se fidussen i din ide. Men jeg har aldrig hørt om det, og jeg kan ikke gennemskue om der er paragraffer i andelsboligloven der umuliggør det.

Evt kunne der være problemer med følgende "...må prisen ikke overstige, hvad værdien af andelen i foreningens formue ... kan betinge"

Ved et ekstra indskud vil din andel få en højere værdi pr kvm end de øvrige. Jeg ved ikke om det er et problem i forhold til ovenstående.

Andelskronen ændrer sig ikke individuelt, men er et udtryk for hvor meget andelsværdien er nu i forhold til det oprindelige indskud.
ktb
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 18/04/2005 14:13

Indlægaf Mortenbak » 16/09/2005 23:31

Jens...

Du må kunne svare på dette.

Er der noget i andelsboligloven der umuliggør dette eller kan det vedtages på en generalforsamling.
Mortenbak
Novice
Novice
 
Indlæg: 28
Tilmeldt: 12/09/2004 15:45


Tilbage til Vedtægter og husorden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron