Ekskludering pga. overtrædelse af husorden?

Om husorden, vedtægter og vedtægtsbestemmelser som ikke er omtalt i en anden tråd

Ekskludering pga. overtrædelse af husorden?

Indlægaf Københavneren » 21/12/2005 21:28

Hej!
Det står i vores husorden, at vi må have 1 mindre hund eller 1 kat per lejlighed. Dette var jeg ikke opmærksom på da jeg anskaffede mig en hund for 2 uger siden. Min hund er en labrador og derfor ikke "mindre" når han bliver fuldvoksen. Der er ikke angivet nogle mål i husorden. Jeg har kontaktet bestyrelsen for at undgå problemer. Deres begrundelse er, at større hunde sviner på trappeopgangen. Jeg har nu fået besked på, at de vil kontakte deres advokat for at rådføre vedr. brud af husorden samt tage det op på et bestyrelsesmøde.
Mit spørgsmål er, hvordan står jeg i forhold til at blive eksluderet fra foreningen?

På forhånd mange tak for hjælpen.
Københavneren
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21/12/2005 20:30

Indlægaf christian K » 21/12/2005 22:11

De skal først give dig en advarsel og dermed en chance for at skaffe dig af med din hund. Hvis du vælger at ikke gøre dette vil jeg tro at du ifølge jeres vedtægter står til eksklusion.
Men du kan jo prøve at få en dispensation fra reglen omkring små hunde, prøv at argumentere med at du vil skille dig af med den hvis den viser sig at være til besvær.
christian K
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 156
Tilmeldt: 7/04/2005 23:19

Indlægaf zuma » 21/12/2005 22:53

Problemet er blot at hvis bestyrelsen åbner op for dispensationer, så udvandes idéen bag, men hvis du kan bevise, at bestyrelsen ikke har været lige konsekvente omkring påtale af eventuelle husordensovertrædelser, så har du måske en chance der.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf Københavneren » 22/12/2005 17:56

Tak for jeres hurtige tilbagemeldinger.

Har det intet at sige, at de ikke har specificeret hvad en mindre hund er? For en labradors standardstr. ligger mellem 56-57 cm for en hanhund, og dette kategoriseres som en mellemstor/større hund.
Og kan de ekskludere en før han er fuldvoksen?

Det er en kedelig ting at have hængende over hovedet, lejlighederne hænger jo ikke ligefrem på træerne... :smile13:

Endnu engang tak.

Og Glædelig Jul!!
Københavneren
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21/12/2005 20:30

Indlægaf christian K » 23/12/2005 12:37

Nu bliver du ikke bare sådan ekskluderet uden at få en chance for at rette op på din fejl.
I dette tilfælde vil jeg ikke tro at der er så meget tvivl om at dette ikke er en mindre hund, men ellers har du en pointe. Jeg vil tro at hvis du havde valgt en mindre race (mellem labrador og puddel) kunne du begynde at argumentere med definitionen, men ikke med en labrador som du har nu.
christian K
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 156
Tilmeldt: 7/04/2005 23:19


Tilbage til Vedtægter og husorden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 3 gæster