Husorden

Om husorden, vedtægter og vedtægtsbestemmelser som ikke er omtalt i en anden tråd

Husorden

Indlægaf remi » 15/03/2006 22:05

Der er nogen tvivl om vi må holde husdyr, i vedtægerne står der som følger:

Husorden:

§ Generalforsamlingen kan til enhver tid, bindende for alle medlemmer, fastsætte regler for husorden, husdyr m.v.,jf. dog stk.3

Stk. 2. Bestående rettigheder om husdyrhold m.v. kan ikke bortfalde før efter dyrets død.

Stk. 3. Et medlem har dog altid ret til at holde førehund, selvom øvrige medlemmer er afskåret fra husdyrhold.

:smile23:

Så nu er spørgsmålet om vi må holde husdyr, der er ikke lavet nogle regler om husorden i foreningen, om man må holde husdyr eller ej.
remi
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 8/08/2005 22:39

Indlægaf zuma » 16/03/2006 09:33

I mangel af bestemmelse herimod, er det min klare opfattelse, at det er tilladt.

Så du kan roligt købe den Paris Hilton lignende Chi Hua Hua hund :smile1:
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf kandidat » 16/03/2006 11:16

Ellers så spørg din bestyrelse, og får deres svar på skrift.. Husorden kan også et særskift dokument (som det er hos os) så du skal nok finde en kopi af denne, og se hvad der skrives om husdyr.
-Kandidat-

-Har du har læst vedtægterne?-
kandidat
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 123
Tilmeldt: 19/03/2005 02:35

Indlægaf zuma » 16/03/2006 15:23

Det er klart, at husordenen er et særskilt dokument, idet alt andet ville være en unødig besværliggørelse.

Som jeg forstod spørgsmålet (correct me if I am wrong), så var der tvivl om indholdet af vedtægterne, og eftersom de mig bekendt ikke indeholder et forbud imod chi hua hua, så er der grønt lys. Hvis GF for længe siden har lavet en husorden, der forbyder disse "hunde", så stiller sagen sig naturligvis anderledes.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf remi » 16/03/2006 16:18

zuma skrev:Det er klart, at husordenen er et særskilt dokument, idet alt andet ville være en unødig besværliggørelse.

Som jeg forstod spørgsmålet (correct me if I am wrong), så var der tvivl om indholdet af vedtægterne, og eftersom de mig bekendt ikke indeholder et forbud imod chi hua hua, så er der grønt lys. Hvis GF for længe siden har lavet en husorden, der forbyder disse "hunde", så stiller sagen sig naturligvis anderledes.


:smile13:

Det er en almindelig coker spaniel, der er tale om, så det er en lille en, og så vidt jeg ved er de ikke forbudte........

:smile5:
remi
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 8/08/2005 22:39

Indlægaf remi » 16/03/2006 16:34

zuma skrev:I mangel af bestemmelse herimod, er det min klare opfattelse, at det er tilladt.

Så du kan roligt købe den Paris Hilton lignende Chi Hua Hua hund :smile1:


:smile2:

Kan du henvise til en § hvor det står, for det er den store diskusion hvorvidt det er tilladt, der er nolge der mener, at det ikke er tilladt, og andre mener at det er. Og det er de samme vedtægter, vi har hver bolig, så der står jo det samme. Men hvordan kan en læse det, som man må holde husdyr, og en anden læser det at, man ikke må holde husdyr. Det er ikke til at finde ud af. Det er en lille Coker Spaniel der er tale om, ikke nogen stor hund, for en stor hund kræver meget plads, og en lille hund mindre plads.

:smile10:
remi
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 8/08/2005 22:39

Indlægaf zuma » 16/03/2006 17:30

Puha, så er jeg nu mere rolig, selvom du også kan bære rundt på den art, som var den en taske :smile23:

§ Generalforsamlingen kan til enhver tid, bindende for alle medlemmer, fastsætte regler for husorden, husdyr m.v.,jf. dog stk.3

Heraf fremgår, at GF kan fastsætte regler for husdyr, bindende for medlemmerne, men som jeg forstår det, så er der pt. ingen regler, og så er der så at sige frit spil på banen.

Vov vov :smile5:
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf Hercules » 4/08/2006 19:08

Nu synes jeg ikke rigtig at spørgsmålet bliver besvaret, eller jeg skal have det ind med skeer :smile2:
Jeg er i den situation at det er precis det samme der står i vores vedtægter/husorden.
Angiver den citeret husorden at man må have husdye eller ikke ?.

Jeg mener at der IKKE står noget om at husdyr ikke er tilladt.

Hvad er jeres mening.
Hercules
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 4/08/2006 19:02

Indlægaf moccha » 5/08/2006 01:02

Hercules, check med foreningens husorden. Her vil det stå om I må have husdyr eller ej.

moccha
moccha
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 268
Tilmeldt: 18/07/2005 09:30

Indlægaf Hercules » 5/08/2006 01:13

Tak for svaret men

Altså Vores paragraf 13 Husorden....
Omhandler lige nettop de 3 stykker som der er nævnt.
Og det er dem der er problemet.
Hercules
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 4/08/2006 19:02

Indlægaf Peter » 5/08/2006 10:22

Hercules skrev:Angiver den citeret husorden at man må have husdye eller ikke ?.

Vedtægter og husorden er 2 forskellige dokumenter.

Du har citeret jeres vedtægter, hvori der er et afsnit benævnt "Husorden". Dette afsnit er IKKE selve husordenen. Det er bare en bestemmelse der betyder, at foreningen VED SIDEN AF vedtægterne OGSÅ kan have en husorden.

Vi ved ikke, hvad der står i denne særskilte husorden, og derfor kan man ikke svare om det er tilladt eller ej at holde husdyr (eller fx hvilke dyr).

Det letteste er derfor stadig at spørge bestyrelse eller administrator og bede om et skriftligt svar, som en anden tidligere har foreslået.
Peter
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 328
Tilmeldt: 15/02/2005 13:20


Tilbage til Vedtægter og husorden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron