Manglende handling fra bestyrelsen

Om husorden, vedtægter og vedtægtsbestemmelser som ikke er omtalt i en anden tråd

Manglende handling fra bestyrelsen

Indlægaf Moonie » 13/06/2006 09:01

Fik en andelslejlighed for ½ år siden, desværre så fulgte der en lydfølsom underbo med.
Havde boet det i uge og var i fuld gang med at male min nye lejlighed, da jeg pludselig hører en banken op i mit gulv.
Undrer mig meget over at der står en og banker op i loftet, da det ikke er "ulovligt" at male lejlighed kl 17 onsdag aften.
Dagen efter laver kæresten og jeg mad, og da jeg taber 1½L cola ned på gulvet kommer der promte en reaktion fra min underbo, som står og banker og skaber sig åndsvagt.
Går så ned og banker på hans dør, for at høre hvorfor han reagere som han gør.
Han beklagede sig over de høje lyde og den larm som jeg lavede i min lejlighed, fortalte ham så at dunken i gulvet var en sodavand og ikke en agression.
Samtalen forløb forholdsvis fornuftig og jeg vendte tilbage til min lejlighed.
1 uge efter skulle jeg på toillettet kl 24, da min kære underbo så kunne høre mig (noget man kan i lejligheder) så stod han og bankede igen.
Gik dagen efter ned og brokkede mig over hans banken, da den vækkede min sovende kæreste og håbede at vi ville finde ud af noget.
Manden havde følgende krav for ikke at banke:

- Jeg skal liige gulvtæppe på mine gulve, da han syntes mine skridt er tunge.

- Må ikke lukke min dør ind til soveværelset, da det larmer
og andre fuldstændig latterlige forslag.

Nå ny til sagens kerne.
Skrev et klagebrev til bestyrelsen og fik et svar tilbage fra dem inden et par uger, i brevet stod der at de sidste 3 personer som havde boet over manden havde klaget over ham og hans banken, han havde sågar fået folk til at flytte ud, fordi han simpelthen havde chikaneret dem så meget.
De ville tage en snak med ham og prøve at få ham til at stoppe.

Det skete så ikke manden banker op i loftet over den mindste aktivitet (det er en smule svært at bevæge sig fra det ene rum til det andet uden at gå på gulvet.)
Så jeg skriver et klagebrev til.
De siger det samme og jeg håber navt på at banken og slåen på radiatorer stopper.

Her for en månedsiden skrev jeg så et nyt klagebrev til min bestyrelse, hvor jeg henviser til vedtægterne og husordenen, har intet svar fået endnu og manden står stadig og banker.

Hvad skal jeg gøre, bestyrelsen virker fuldstændig ligeglad med mit problem og ikke har forståelse for, hvordan det er at være psykisk presset af en syg mand.
Tør næsten ikke at ikke at gå på mit gulv og er frustret.
Den tidligere bestyrelsess formand sagde, at jeg bare måtte sætte hårdt mod hårdt, men det er jeg ikke interesseret i.

Hvad skal jeg gøre over for en bestyrelse som intet vil gøre ved mit problem, skal jeg selv begynde at chikanere alt og alle, så de kan se hvordan det er for husordenen og vedtægterne er de åbenbart ligeglade med, eller skal jeg bare flytte, for jeg gider ærlig talt ikke at ligge i nabokrig ?

p.s vi har haft 3 bestyrelsesformænd på et ½ år, det kan vel noget at sige.

mvh den frustrede
Moonie
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13/06/2006 08:25

Indlægaf christian K » 13/06/2006 10:10

Det korte svar er vel at hvis man vil have noget gjort skal man gøre det selv, her forstået på den måde at du skal melde dig ind i bestyrelsen og på den måde få gjort noget ved det.
P.S. Du kunne eventuelt smide et par ørepropper ned til ham som en gave.
christian K
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 156
Tilmeldt: 7/04/2005 23:19

Indlægaf Moonie » 13/06/2006 10:41

christian K skrev:Det korte svar er vel at hvis man vil have noget gjort skal man gøre det selv, her forstået på den måde at du skal melde dig ind i bestyrelsen og på den måde få gjort noget ved det.
P.S. Du kunne eventuelt smide et par ørepropper ned til ham som en gave.


Det mest absurde er at manden sover med ørepropper, men der er nok ikke andet at gøre end at melde sig ind i bestyrelsen.
Manden overskrider jo klart vedtægterne.
Moonie
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13/06/2006 08:25

Indlægaf christian K » 13/06/2006 10:43

Endnu et bevis på at virkeligheden altid overgår fantasien ;-)
christian K
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 156
Tilmeldt: 7/04/2005 23:19

ang underbo

Indlægaf karina » 26/06/2006 18:38

hej
jeg har de samme problemer her måske vi kan slå os sammen og få nogen ud af dette ved at støtte hinanden. Jeg er så flyttet ned i stuen men bliver chikareret når jeg går på trappen med trusler om klager ovs. skrive endelig til mig.
karina
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 46
Tilmeldt: 13/11/2005 11:52

Indlægaf zuma » 27/06/2006 08:17

Man kunne jo overveje at anlægge en sag. Hvis manden har chikaneret andre beboere til at flytte, så er det jo et ganske godt argument for, at manden måske ikke opfører sig som en bonus pater lejer.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf Moonie » 12/07/2006 08:43

Så med andre ord skal jeg skal tage kontakt til en advokat og ligge sag an imod bestyrelsen?
Moonie
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13/06/2006 08:25

Indlægaf zuma » 12/07/2006 14:10

Nej, jeg ville nu lægge sag an mod den besværlige underbo, men det vil kræve, at der du kan indhente yderligere klager fra andre beboere, der i givet fald vil afgive en vidneforklaring, ellers bliver det svært.

Men en deltagelse i bestyrelsen vil også være en god mulighed at få behandlet din sag på.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44


Tilbage til Vedtægter og husorden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron