Carporte

Om husorden, vedtægter og vedtægtsbestemmelser som ikke er omtalt i en anden tråd

Carporte

Indlægaf Bentzen » 21/12/2008 11:40

Jeg håber at kunne får lidt indput mht. vores carporte som er tilkøbt på seperat købsaftale. Efter byggeriet af vores AB i 2002 blev der nogle måneder efter bygget et "carport" hus til 10 biler, hvor vi hver i sær købte en plads til en bil for 30.000 kr. Dette har vi hver i sær en kvittering for. Der står intet i vores vedtægter om, at der er tilknyttet en carport til hver andelsbolig, så umiddelbart mener jeg, at jeg da kan sælge carporten til en familie på vores nabovej? Selv om jeg er noget liberal anlagt, så kan jeg da se problemet i, at få solgt en andelsbolig, såfremt der ikke er nogen carport tilknyttet boligen, så har i nogen input til ordlyden af en vedtægtsbestemmelse om at carporten ikke må sælges? Nogle af andelsbolighaverne har ikke bil, så det må da være fair nok, at de så evt. kan leje carporten ud?
Bentzen
Novice
Novice
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 20/05/2007 11:29
Geografisk sted: Kolding

Indlægaf Løvendahl » 23/12/2008 01:37

Medregnes værdien af carporthuset i opgørelsen af foreningens formue?
P.S. Det er altid interessant for alle at høre, hvordan et problem blev løst i sidste ende, husk derfor at skrive, hvordan problemet blev løst.

Venlig hilsen

Løvendahl
Cand.jur.


Kontakt mig hos Justa Advokatfirma på info@justa.dk. - tlf: 75 71 10 00
Brugeravatar
Løvendahl
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 9/11/2007 01:55


Tilbage til Vedtægter og husorden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster