Aktindsigt ved klage

Om husorden, vedtægter og vedtægtsbestemmelser som ikke er omtalt i en anden tråd

Aktindsigt ved klage

Indlægaf Tvillingen » 9/11/2009 15:16

Jeg har fra min bestyrelse i andelsboligforeningen (fællesareal-foreningen, som består af 4 formænd - 1 fra hver andelsbolig-afdeling) modtaget en klage over, at jeg går med min hund uden snor. Jeg oplever ingen personer, der tilsyneladende klager over dette, da min hund er meget velafrettet, gammel og rolig og jeg har fået opsnuset, at der ingen klager eksisterer fra de 2 af foreningerne, men at alle formænd skal skrive under på klager, uanset hvilke afdelinger, "problemet" eksisterer i :smile13:

Jeg har lidt på fornemmelsen af denne klage således kun kommer fra de 2 andre formænd og ikke fra andre beboere og dette er jeg stærkt utilfreds med, da jeg føler, at de "går efter manden og ikke efter bolden".

Nu vil jeg så meget gerne vide, om jeg har mulighed for at kræve aktindsigt på klagen, så jeg kan få oplyst, fra hvem og hvor mange klager, der overhovedet eksisterer (hvis der er nogle) :smile9:
Tvillingen
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 9/11/2009 10:20

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 9/11/2009 21:54

Jeg mener du ret har til agtindsigt.
Se f.eks. http://www.ejendomsadministration.nu/pr ... ninger.htm
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Tak for hjælpen

Indlægaf Tvillingen » 11/11/2009 10:25

Tak for svaret på mit spørgsmål.
Tvillingen
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 9/11/2009 10:20

Indlægaf kis » 13/11/2009 11:44

om jeg har mulighed for at kræve aktindsigt på klagen,

Hvis du ikke kan få lov til at læse eller få en udskrift af bestyrelsens protokollat i henhold til de helt almindelige principper for aktindsigt, som Jens henviser til, vil jeg anbefale, at du anvender bestemmelserne i persondatalovens § 30. Persondataloven samt en generel vejledning om rettigheder og pligter kan du finde via Datatilsynet. Persondataloven giver dig blandt andet ret til, at du får Indsigt i de registreringer som bestyrelsen/administrator foretager af dig. Altså dine private og personlige forhold.

Med venlig hilsen
Kis
kis
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 48
Tilmeldt: 1/04/2009 13:01
Geografisk sted: esbjerg

Fortsættelse af mit indlæg om "aktindsigt ved klage&quo

Indlægaf Tvillingen » 9/12/2009 15:30

Som fortsættelse af min tidligere skrivelse vedr. klage fra fællesarealforeningen, vil jeg nu gerne forhøre mig hos alle de kloge :smile3:, om man kan bruge "mundtlige" klager til noget ? Et par stykker af medlemmerne fra min egen boligafdeling's bestyrelse har oplyst mig, at de på et bestyrelsesmøde har spurgt formanden om, hvor mange klager, de havde fået over min løsgående hund og han svarede bare, at der var kommet "nogle mundtlige" klager. De var så blevet enige på det efterfølgende bestyrelsesmøde om, at klager fremover skulle være skriftlige.

Skal min bestyrelsesformand oplyse mig om, HVILKE klager og fra HVEM, hvis jeg beder om aktindsigt, da jeg stadig er overbevist om, at det kun er de to formænds koner, der kan have klaget ??

Den ene af disse koner til formændene gik altid selv med sin gamle hund løs, så det er sgu lidt til grin at hun nu beder MIG om at tage min hund i snor ! :smile23:

M.v.h.
Tvillingen
Tvillingen
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 9/11/2009 10:20


Tilbage til Vedtægter og husorden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster