Støjklager

Om husorden, vedtægter og vedtægtsbestemmelser som ikke er omtalt i en anden tråd

Støjklager

Indlægaf Lillian » 3/12/2009 15:05

Min mor og min datter bor samme i en gl. andelslejlighed - og de bor der som lejere - min mor har boet der side 1994 og min datter de sidste 3 år.

Der er meget lydt i ejendommen - og vi får konstant klager fra underboen, der nu har klaget til bestyrelsen.

Klagen går på, at min datter kommer for sent hjem, og i sit soveværelse dropper sine støvler, taler for meget for tidligt, hunden gør osv. og naturligvis har sen hjemkomst forårsaget larm i opgangen.

Dette har gjort, at vi har flyttet hendes værelse ind i den ene dagligstue og lukket det gl. værelse af her i denne uge - bruges kun som spisestue-cum-opbevaring. Hun har fået besked på at sove ude, hvis hun fester sent og først komme hjem næste dag, hvilket hun er indforstået med.

Hunden gør kun, hvis der er nogen, der kommer ind sent (datteren) eller når genboen kommer hjem ud på natten. Bestyrelsesformanden gav i sin tid grønt lys, selv om der normalt ikke må være dyr i ejendommen og hunden er min mors et og alt. Jeg vil derfor hente hunden efter arbejde og have den om natten i det omfang det er påkrævet, dvs. hvis min datter er ude af huset.

Mit spørgsmål er (og nej hun er under uddannelse, så flytning er lige nu ikke en mulighed): Har vi gjort nok og kan vi gøre mere?

Kan bestyrelsen kræve hunden aflivet og min datter ud af lejligheden?
Lillian
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 3/12/2009 13:40

Indlægaf aratan » 3/12/2009 15:55

hvad siger husordenen om husdyr og støj? om klageprocedurer?

Givet at hunden er på "tålt ophold" i strid med husordenen vedrørende husdyr så kan den måske siges at være på tynd is. Det er klart at der er givet tilladelse tidligere, men under hvilke omstændigheder? I hvor høj grad en accept er uomgørlig ved jeg ikke, der skal skarpere juridiske hjerner på banen end mig.

Vedrørende støj, så er det mit indtryk at støj opstået ved almindelig livsførelse ikke skulle kunne medføre andet end kold luft mellem lejer og underbo. Hvis der er tale om overdrevet høj musik og/eller støjende fester og lignende så er det måske en anden sag, men ud fra din beskrivelse så gør I alt hvad der e muligt for at imødekomme at der er lydt og det kan ikke forlanges at I gør mere.
aratan
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: 19/01/2006 16:42
Geografisk sted: Østerbro


Tilbage til Vedtægter og husorden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron