2) nabokrig...

Om husorden, vedtægter og vedtægtsbestemmelser som ikke er omtalt i en anden tråd

2) nabokrig...

Indlægaf sonjazimsen » 29/10/2010 19:36

Nabokrig... nej tak !
Senest rettet af sonjazimsen 5/04/2014 21:49, rettet i alt 2 gange.
sonjazimsen
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 29/10/2010 16:58
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 29/10/2010 21:21

Trapperne er fællesarealer som den enkelte andelshaver ikke må disponere over ved ophængning af billeder eller henstillen af reoler og sko.

Ud over overtrædelse af vedtægterne og måske husorden er henstillen af reol og sko i strid med brandsikringsbekendtgørelsen, som kan læses på
http://www.ejendomsadministration.nu/br ... rapper.htm

Bestyrelsen har pligt til at sørge for at brandsikringsbekendtgørelsen overholdes af alle andelshavere og eventuelle krav fra brandmyndighederne vil blive rettet mod foreningen som ejer ejendommen. Bestyrelsen skal behandle alle andelshavere lige og krav om rydning af trappearealer skal derfor gælde for alle.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf moccha » 2/11/2010 00:13

Hvor er 1) del?
moccha
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 268
Tilmeldt: 18/07/2005 09:30

Indlægaf optimist » 10/08/2011 11:15

Så dan lige hvad jeg ved er at det kun er at det er kun en juridisk instance som kan "straffe" dig IE fjerne dine sko og ting fra trappen, hvis det er foreningen eller din nabo der har gjort det så er det hærværk eller tyveri og du kan få dine ting erstattet. til gengæld hvis du har noget stående på trappen og du ikke fjerne det efter anvisning så kan foreningen får brandvæsnet til at komme og give dig en "bøde" mener jeg som ligger på omkring 2000 kr.

PS jeg syntes selv det er pisse irreterende at folk har deres ting stående på bagtrappen mest af alt det at jeg bor i stuen of tørrerummet er på loften og vores bagtrappe er ikke særlig stor. Men jeg ville ummilbart være rimelig ligeglad med et billede der hæger på døren.
optimist
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 10/08/2011 09:33

Indlægaf molan » 24/08/2011 09:11

optimist skrev:Så dan lige hvad jeg ved er at det kun er at det er kun en juridisk instance som kan "straffe" dig IE fjerne dine sko og ting fra trappen, hvis det er foreningen eller din nabo der har gjort det så er det hærværk eller tyveri og du kan få dine ting erstattet. til gengæld hvis du har noget stående på trappen og du ikke fjerne det efter anvisning så kan foreningen får brandvæsnet til at komme og give dig en "bøde" mener jeg som ligger på omkring 2000 kr.


Det er nu ikke helt rigtigt det du siger. Enhver andelshaver kan fjerne ting for fællesarealerne som led i den kollektive vedlige og renholdelse.

Men lige som med cykler foran butiksvinduer, så har den som fjerne andres ejendom overtage ansvaret for dette. Ved afskaffelse eller skader eks. i forbindelse med flytningen eller opmagasinering er man altså erstatningsansvarlig.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15

Re: 2) nabokrig...

Indlægaf sonjazimsen » 5/04/2014 21:48

Tak for Jeres bidrag.. jeg har fjernet de ting, jeg har haft stående udenfor. (Det har naboen imidlertid ikke, men fred være med dét..! ) Godt forår fra Sonja.
sonjazimsen
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 29/10/2010 16:58
Geografisk sted: Frederiksberg


Tilbage til Vedtægter og husorden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster