vedtægtsbestemmelse

Om husorden, vedtægter og vedtægtsbestemmelser som ikke er omtalt i en anden tråd

vedtægtsbestemmelse

Indlægaf holger » 10/10/2013 17:08

Jeg bor i en andelsboligforening og har grundet tæring måttet udskifte en af mine radiatorer.(efter aftale med administrator og udført af foreningens blikkenslager))

Spørgsmålet drejer sig om hvem der er ansvarlig for vedligeholdelsen og hermed skal betale udskiftningen af en gennemtæret radiator- når der er følgende bestemmelse i vores vedtægt § 9.
"En andelshaver er forpligtet til at foretage al vedligeholdelse inde i boligen, bortset fra vedligeholdelse af centralvarmeanlæg og fælles forsynings-og afløbsledninger og bortset fra udskiftning af hoved og bagdøre............."

Jeg går ud fra at centralvarmeanlægget inde i boligen er radiatorene- er det korrekt???
Spørgsmålet er altså, om vedtægtens §9 fastsætter at vedligeholdelsen og herunder udskiftning af en radiator i boligen er en udgift, der skal afholdes over foreningens driftsbudget og
om bestyrelsen i givet fald, kan fastsætte en praksis, som i modstrid med bestemmelsen fastsætter, at udgiften skal afholdes af den enkelte andelshaver.


Med venlig hilsen
Kirsten
holger
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 10/10/2013 16:47

Re: vedtægtsbestemmelse

Indlægaf Torbensorensen » 16/12/2014 10:41

Hej
Fandt du nogensinde et svar du kunne bruge? Da jeg står med samme problem nu, dog er radiatoreren ikke skiftet endnu.
Torbensorensen
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16/12/2014 10:39


Tilbage til Vedtægter og husorden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster