Hæftelse for indskud

Om husorden, vedtægter og vedtægtsbestemmelser som ikke er omtalt i en anden tråd

Hæftelse for indskud

Indlægaf Vestjyllandpigen » 2/01/2014 14:23

Hej alle

Håber at nogen kan hjælpe mig med besvarelse af dette spørgsmål. Min kæreste og jeg står og er ved at købe en andelslejlighed og vil i den forbindelse gerne vide hvad der menes med nedenstående (kopieret direkte fra andelsforeningens vedtægter)


Indskud, hæftelse og andel:


§ 4

Andelsboligforeningens indskudskapitale tilvejebringes ved stifternes indskud. Indskudsstørrelsen for de enkelte andelsboliger er følgende:

Den lejlighed som vi er interesseret i har et (maks?) indskud på 460.000. Da økonomien skranter i foreningen har vi dog budt ejendomsmægleren 30.000 kr. og da sælger blot gerne vil slippe for boligudgiften hver måned er hun gået med til denne pris.

I § 5 står således:

Et medlem hæfter alene med sit indskud for forpligtelser, der vedrører foreningen.
Et medlem eller dettes bo hæfter efter stk. 1, indtil en ny andelshaver har overtaget boligen og hermed er indtrådt i forpligtelsen.


Vores spørgsmål lyder: Hæfter vi for de 460.000 (andelsbevisets maks pris) eller for de 30.000 (som vi betaler for beviset)????


På forhånd tak :-)


Mvh.

vestjyllandpigen
Vestjyllandpigen
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 2/01/2014 13:58

Tilbage til Vedtægter og husorden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster