Ang Kat I Andelsforening

Om husorden, vedtægter og vedtægtsbestemmelser som ikke er omtalt i en anden tråd

Ang Kat I Andelsforening

Indlægaf Ravex » 18/09/2015 12:29

Hej vi er et par som bor i en andelsforening og vi har igennem 2 år haft vores kat trold som har gået inde og ude uden problemer for vores naboer. Men nu har vi så modtaget et brev hvori der står at vi skal afskaffe vores kat inden for 8 dage da dette er ganske uacceptabelt og strider i mod andelsboligforeningens vedtæger § 12 samt husordens § 4, hvor det henvises at andelshavere ikke må holde husdyr eller påtage sig pasning af disse.

Jeg har så læst vedtægternes § 12 at: Generalforsamlingen kan til enhver tid bindende for alle andelshavere fastsætte regler for husorden, husdyr forhold m.v. Ved overtrædelse af husorden kan bestyrelsen pålægge et gebyr hos andelshaveren ved fremsendelse af 2 rykkere inden for 1/2 år og indenfor samme kategori. Gebyr herfor er 250 kr, med mulighed for regulering med netto-prisindekset. Såfremt flere andelshavere klager over samme forseelse på samme dag, betragtes dette kun som en klage.

Jeg ved der er andre i foreningen som har hund osv, har det nogen betydning ?

Så er mit spørgsmål: Hvad sker der hvis vi beholder vores kat ? Får vi så en bøde på 250 kr hver måned ? og hvad er netto pris indekset? Kan vi blive blive smidt ud ? På forhånd mange tak :)
Ravex
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 18/09/2015 12:19

Re: Ang Kat I Andelsforening

Indlægaf molan » 21/09/2015 13:40

Ravex skrev:Hej vi er et par som bor i en andelsforening og vi har igennem 2 år haft vores kat trold som har gået inde og ude uden problemer for vores naboer. Men nu har vi så modtaget et brev hvori der står at vi skal afskaffe vores kat inden for 8 dage da dette er ganske uacceptabelt og strider i mod andelsboligforeningens vedtæger § 12 samt husordens § 4, hvor det henvises at andelshavere ikke må holde husdyr eller påtage sig pasning af disse.

Jeg har så læst vedtægternes § 12 at: Generalforsamlingen kan til enhver tid bindende for alle andelshavere fastsætte regler for husorden, husdyr forhold m.v. Ved overtrædelse af husorden kan bestyrelsen pålægge et gebyr hos andelshaveren ved fremsendelse af 2 rykkere inden for 1/2 år og indenfor samme kategori. Gebyr herfor er 250 kr, med mulighed for regulering med netto-prisindekset. Såfremt flere andelshavere klager over samme forseelse på samme dag, betragtes dette kun som en klage.

Jeg ved der er andre i foreningen som har hund osv, har det nogen betydning ?

Så er mit spørgsmål: Hvad sker der hvis vi beholder vores kat ? Får vi så en bøde på 250 kr hver måned ? og hvad er netto pris indekset? Kan vi blive blive smidt ud ? På forhånd mange tak :)


Hvis du og andre overtræder husorden eller vedtægterne efter advarsler, så kan i ekskluderes af andelsforeningen med tvangssalg til følger, glæder for både jer med kat og dem med hund - såfremt at jeres husordens §4 siger det som du nævner.

Det har som sådan ingen betydning for jer om andre holder hund, borset fra at hvis I ekskluderes og de ikke gør, kan i på-råbe forskelsbehandling i boligretten og dermed tvinger foreningen til at ekskluderes alle eller ingen, med husdyr.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Vedtægter og husorden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron