Udsendelse af referat før ekstraordinær GF?

Om husorden, vedtægter og vedtægtsbestemmelser som ikke er omtalt i en anden tråd

Udsendelse af referat før ekstraordinær GF?

Indlægaf shareholder » 16/02/2016 21:51

Hej

skal der være udsendt referat af ordinær GF inden afholdelse af ekstraordinær GF i en andelsforening?

Den ekstraordinære GF afholdes inden for en måned efter den ordinære GF, for dels endeligt at vedtage ændringer til vedtægter og dels endeligt vedtage en ændring i husordenen.

I vedtægterne står der kun, at referat af ordinær GF skal udsendes inden en måned efter afholdelsen, men den ekstraordinære GF afholdes et par dage før, at der er gået en måned fra den ordinære GF.

På forhånd tak!
shareholder
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16/02/2016 21:42

Re: Udsendelse af referat før ekstraordinær GF?

Indlægaf shareholder » 23/02/2016 14:32

Nå, der er ikke rigtig nogen, der har villet bide til bolle.

Problemstillingen vedrørende formuleringen i standardvedtægter vedrørende referat-udsendelse er, som jeg ser det, at man jo ikke kan vide hvad en ekstraordinær GF omhandler og hvem der indkalder den til den (kan være bestyrelsen eller enkeltmedlemmer). Men i de tilfælde (som vores pt), hvor der skal endeligt vedtages både ændringer i vedtægter og husorden, oprindeligt vedtage på den ordinære GF, er det jo indlysende at man ikke kan vedtage noget endeligt uden et referat af, hvad man tidligere har foreløbigt vedtaget. Det burde være logik for burhøns, bestyrelser og administratorer indbefattet. Og det burde fremgå af almindelige love og skikke i vores samfund. Men jeg kan ikke finde noget om det, og da jeg ikke er medlem af bestyrelsen i vores ejendom (heldigvis) længere, vil ABF ikke svare på mine spørgsmål. Ydermere har formanden i torsdag lovet højt og helligt at referatet ville komme ud inden i dag hvor den ekstraordinære GF afholdes. Men intet er sket. Hvorfor f..... fungerer foreningsdemokratiet så elendigt i dagens Danmark? Sikkert fordi der ikke er penge i det ... suk
shareholder
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16/02/2016 21:42


Tilbage til Vedtægter og husorden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst