Husdyrforbud står hverken i vedtægter eller husorden

Om husorden, vedtægter og vedtægtsbestemmelser som ikke er omtalt i en anden tråd

Husdyrforbud står hverken i vedtægter eller husorden

Indlægaf karenf » 24/10/2016 14:19

Forud for købet af min andelslejlighed gennemlæste jeg grundigt både vedtægter, regnskab og husorden. Dog endte jeg i den situation, at jeg stødte på et hundeforbud i selve boligaftalen, som jeg modtog af ejendomsadministrationen efter købskontrakten var underskrevet. Dette forbud fremgår ikke af andre af andelsforeningens dokumenter, og jeg var derfor ikke oplyst om forholdet forud for købet. Fra ejendomsadministrationen oplyser de, at dette forbud er vedtaget på generalforsamlingen i år 2000 (16 år siden), og at det ikke er et krav at forholdet fremgår af vedtægterne. Jeg har oplyst ejendomsadministrationen, at jeg ikke vil underskrive boligaftalen med hundeforbuddet, da jeg mener, at et så vigtigt forbud skal fremgå af enten vedtægter eller husorden. Mit spørgsmål er, om det kan kræves, at jeg overholdet dette forbud, når man som køber forventer, at der ingen regler er på området på baggrund af de informationer, som fremgår af vedtægterne/husordenen? Det er yderligere heller ikke muligt at indhente generalforsamlingens referater fra perioden før 2011.

Gode råd modtages gerne!
karenf
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 24/10/2016 13:56

Tilbage til Vedtægter og husorden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron