Ændring af vedtægt vedr vedligeholdelse af vinduer

Om husorden, vedtægter og vedtægtsbestemmelser som ikke er omtalt i en anden tråd

Ændring af vedtægt vedr vedligeholdelse af vinduer

Indlægaf KathrineFrb » 28/09/2017 14:43

Hej

Min forening har netop vedtaget at følgende paragraf ændres fra :

Det påhviler enhver andelshaver, selv at vedligeholde og udskifte vinduerne i deres lejligheder. Vinduerne skal være af træ og af samme udseende, som de eksisterende. Overholdes dette ikke, kan bestyrelsen foranledige de nødvendige reparationer / udskiftninger foretaget på andelshaverens regning. (Ændret 17/9 2001)


Tilføjelse til vedtægt

Foreningen står for at indhente tilbud på maling og udarbejder arbejdsplan i samar-bejde med malerfirma om udførelse af maling, af alle ejendommens vinduer og døre udvendigt hvert 6. år. Udgift til dette kan ske via opsparing vedligeholdelses konto, hvor et fast beløb opkræves hver måned, eller ved opkrævning fulde beløb via husle-je i den efterfølgende måned.


Mine vinduer blev malet for under 2 år siden, men bestyrelsen har alligevel inddraget mig da de indhentede tilbud på maling af vinduer og mener at jeg ligeledes skal betale for at få malet vinduerne nu - en udgift på ca 10 tkr - som vil være penge ud af vinduet, idet vinduerne som sagt ER nymalede.

Jeg mener for det første ikke at de bare kan lave en skæring på hvilke lejligheder der skal males og hvilke der er "for nymalede" til at de skal males igen. Det bør vel være en fagmand der vurderer dette. Så dette vil jeg kræve.

Samtidigt mener jeg at bestyrelsen fraskriver sig sit ansvar fra første vedtægt, idet de jo netop ikke har håndhævet vedligeholdelsespligten på lejlighederne og nu bliver det pludselig en sag for alle, også de andelshavere som HAR overholdt vedligeholdelsespligten.

Min klage går naturligvis på at jeg ikke vil betale for en vare jeg ikke har behov for nu, idet mine vinduer ER nymalede.

Kan bestyrelsen virkelig pålægge mig dette?

Svar vil virkelig blive værdsat :)
KathrineFrb
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 5/03/2017 09:01

Tilbage til Vedtægter og husorden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron