Fejlagtig dispensation til husdyrhold

Om husorden, vedtægter og vedtægtsbestemmelser som ikke er omtalt i en anden tråd

Fejlagtig dispensation til husdyrhold

Indlægaf Falsing » 19/06/2004 13:46

Hej. Min søster og jeg har lige købt en andelslejlighed og da vi skulle godkendes af bestyrelsen gjorde jeg opmærksom på at jeg har to katte. Foreningens formand gjorde med det samme opmærksom på at man ikke må holde husdyr ifølge vedtægterne, men opfordrede mig til at ansøge om dispensation hos bestyrelsen. Jeg skrev naturligvis ansøgningen med det samme og fik også en skriftlig dispensation. Efter et par uger modtog jeg et brev fra formanden hvor der stod at bestyrelsen ikke havde lov til at give mig den dispensation som jeg allerede havde modtaget og at jeg skulle ansøge om dispensation ved generalforsamlingen. Jeg ved at andre beboere har fået dispensation, men de har fået dispensationen fordi de allerede havde kat da foreningen valgte at håndhæve forbudet mod husdyr.
Hvordan skal jeg forholde mig hvis generalforsamlingen ikke vil sanktionere den dispensation jeg har fået af bestyrelsen? Kan de virkelig kræve at jeg skal skille mig af med kattene?
Falsing
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 8/06/2004 13:53

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 19/06/2004 15:32

Hvis det fremgår af vedtægterne at man ikke må holde husdyr, så må og kan bestyrelsen ikke ændre på dette ved at give dispensation. Du kan muligvis rette erstatningskrav mod bestyrelsen for den fejlagtigt bevilgede dispensation.

Ved indførelse af forbud mod husdyr kan man ikke forlange at eksisterende husdyr skal aflives og tilladelsen til at beholde eksisterende dyr skal derfor ikke betragtes som en dispensation.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg


Tilbage til Vedtægter og husorden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster