Naboen har adresse der men bor der ikke hva gør jeg ???

Om husorden, vedtægter og vedtægtsbestemmelser som ikke er omtalt i en anden tråd

Naboen har adresse der men bor der ikke hva gør jeg ???

Indlægaf billedefyr » 19/06/2004 19:04

Hej

Jeg vil gerne vide hvordan jeg står til at få min nabo ekskluderet. Han
bor ikke fysisk i den andelslejlighed han har købt d 1/2-2004 og han har
ingen møbler i den heller. Jeg har mundligt klaget til formanden flere gange og er i skrivende stund d 19/6-2004 ved at udforme et brev til dvs myndigheder ang. dette samt andelsboligforeningens formand og advokat.

Hvad kan man gøre for at få ham smidt ud eller tvinge ham til at sælge lejligheden igen som han har overtaget efter hans søster som har haft den udlejet meget længe inden salget til ham? Den stod osse tom 3 mrd i mellem lejer og salget til hendes bror og der har jeg osse mundligt klaget til formanden bestyrlesen for andelsboligforeningen.

Jeg ønsker at købe den for sammenlægning og det kan ik lade sig gøre da han ligesom holder på lejligheden uden af bo i den. Jeg synes ikke at kunne
finde noget i vores vedtæget som omhandler dette ej heller ik i leje/andelsloven. Jeg håber i kan hjælp mig lidt for jeg er ved at gå ud af mit gode skindJeg håber i har tid til at svare hurtigt så jeg kan få gjort nogetved det.
Jeg mente faktisk der var noget bopælspligt i københavns kommune
hvor jeg bor og han ikke måtte lade den stå tom selvom han er tilmeldt folkeregisteret på den adresse? Tager jeg fejl der ?

På forhånd mange tak

MVH Michael Hansen
billedefyr
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19/06/2004 18:58

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 19/06/2004 21:15

En lejlighed må kun være ubeboet i højst 6 uger ifølge boligreguleringsloven
http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A2001/0034829.htm
§ 48. Bliver en bolig, der hidtil har været benyttet helt eller delvis til helårsbeboelse, ledig, skal ejeren sørge for, at den fortsat benyttes til beboelse. En bolig anses for ledig, når den ikke er udlejet til eller ikke benyttes til beboelse. Hvad der er fastsat i 1. og 2. pkt., gælder tilsvarende enkeltværelser, der hidtil har været benyttet til beboelse, når værelserne ikke er en del af udlejerens beboelseslejlighed eller en del af et en- eller tofamilieshus, som udlejeren bebor.
Stk. 2. Har en bolig været ledig i mere end 6 uger, skal ejeren foretage anmeldelse af den ledige lejlighed til kommunalbestyrelsen.
Stk. 3. Efter udløbet af den angivne frist kan kommunalbestyrelsen anvise en lejlighedssøgende, til hvem ejeren straks er pligtig at udleje boligen, jf. dog stk. 6.

Problemet er, at hvis andelshaveren er tilmeldt lejlighedens adresse hos folkeregisteret er det næsten umuligt at bevise at han ikke bebor lejligheden.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf billedefyr » 23/06/2004 10:12

Jeg ved ikke om en HELT tom lejlighed er et bevis på der ingen bor ?? Jeg regner ikke med det er normalt at folk bor i en lejlighed uden møbler såsom seng og sofa ???

Det må da alene være grund nok ??


Tak for et ellers godt svar :-)

MVH

Michael
billedefyr
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19/06/2004 18:58

Indlægaf JN » 25/06/2004 14:38

Hej Michael,

Ja det lyder sandelig som en værre fusker, ham din nabo. Før du dog går mere grundig til værks, med at prøve at bevise han ikke bor der, har du så undersøgt om du overhovedet kan sammenlægge din og hans lejlighed.

I boligreguleringsloven, som Jens også henviste til (du kan finde nøgagtig link ved at søge her på sitet) er der i kbh. nogle ret præcise grænser for hvornår man kan og hvornår man ikke kan sammenlægge. Bl.a. har den nye totale størrelse meget at sige. Jeg mener man siger 150 m2 brutto og 120 m2 netto for københavn, men du må hellere undersøge det præcist. Hvis din sammenlægning er derover kan du godt skyde en hvid pil efter det - kommunen vil ikke tillade det.
mvh
JN
JN
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: 16/10/2003 18:17
Geografisk sted: København Ø

Indlægaf billedefyr » 29/06/2004 15:27

Sammenlægningen er intet problem da der allerede er sammenlagt 2 lejligheder mangen til disse i andelboligforeningen hvilket er blevet godkendt af kommunen. Lejligheden vil være 120m2 hvilket præcis er den størrelse som er tilladt :-)

Problemet ligger nu bare i at få ham min nabo vappet ud så jeg kan få købt den lejlighed og så få et fornuftigt sted at bo..


Indtil vidre siger jeg tak for svar og hvis andre har nogle ideer til at få ham ud må de meget gerne skrive lidt om det her

På forhånd tak

Michael
billedefyr
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 19/06/2004 18:58


Tilbage til Vedtægter og husorden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron