Ekskluderet

Om husorden, vedtægter og vedtægtsbestemmelser som ikke er omtalt i en anden tråd

Ekskluderet

Indlægaf Wada » 29/09/2004 20:05

Jeg er blevet Ekskluderet fra min andelsforening pga. manglende indbetaling. Og hvad jeg kan læse her i foraet så er det en legal måde at få folk ud på. Men kan man bede folk om at fraflytte lejligheden på 2 dage???

Jeg har fået brevet idag og skal være ude d.1 oktober!!!
Wada
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29/09/2004 20:27

Indlægaf Andels And » 29/09/2004 23:24

Du skal læse foreningens vedtægter ang. eksklusion.

I lejeloven §93 står der:

"Stk. 2. Udlejeren kan kun hæve lejeaftalen som følge af for sen betaling, hvis lejeren ikke har berigtiget restancen senest 3 dage efter, at skriftligt påkrav herom er kommet frem til lejeren. Udlejerens påkrav skal være afgivet efter sidste rettidige betalingsdag og skal udtrykkeligt angive, at lejeforholdet kan ophæves, hvis lejerestancen ikke betales inden fristens udløb. § 33, stk. 3, finder tilsvarende anvendelse."

Hvis der har været procedurfejl kan du muligvis blive.

Hvis du accepterer bestyrelsens påstand og er indstillet på at flytte så er du nød til at tage en snak med formanden og komme på kompromis.

Kan du uddybe sagen?
Andels And - Bestyrelsesmedlem og lægmand. Dansk som andet sprog!!!
Andels And
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 2/09/2003 22:30

Ekskluderet

Indlægaf Wada » 30/09/2004 00:52

Jamen jeg kan se på det hele at det er mig der er en klovn og de har retten på deres side, så det er ikke en procedurefejl.

Det drejer sig om at jeg ikke har betalt min leje 2 måneder i træk pga. finansielle problemer (mange uforudsete regninger (skat og El) der løber ind og bliver betalt d.1 hvor huslejen skal betales d.6 og det sker 2 måneder i træk) Banken vil ikke erkende noget og vil heller ikke låne mig penge... så jeg er lidt på skideren for at sige det mildt.....

Jeg fik den sidste advarsel d.21/9 fra administrator d.27/9 blev ekslutionen underskrevet af bestyrelsen d.29/9 fik jeg brevet(om eftermiddagen) d.1/10 skal jeg være ude af lejligheden og have afleveret nøglen!!!

Men jeg ville høre om de kan nøjes med at give mig de 2 dages flyttevarsel, med god grund eller om jeg lovmæssigt ikke har krav på en længere flyttevarsel?? altså jeg kunne klare det på en uge hvis det skulle være det men 2 dage??????

Jeg mener da jeg i sin tid lejede et værelse var der noget i lejeloven der sagde 3 måneder er den helt strøget???
Wada
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29/09/2004 20:27

Nåååh

Indlægaf Wada » 30/09/2004 22:58

En snak med en advokat løste mit forståelsesproblem det er 3 måneders opsigelsesvarsel fra sidste rykker der gælder.

Det krævede sådan set bare en der snakker menneskesprog og ikke kanseli :smile17: .
Men en sød og forstående bestyrelse har givet mig en lille "forlængelse at flyttetidspunkt"
Wada
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29/09/2004 20:27

Re: Nåååh

Indlægaf kanselv » 1/10/2004 22:35

Wada skrev:En snak med en advokat løste mit forståelsesproblem det er 3 måneders opsigelsesvarsel fra sidste rykker der gælder.

Det krævede sådan set bare en der snakker menneskesprog og ikke kanseli :smile17: .
Men en sød og forstående bestyrelse har givet mig en lille "forlængelse at flyttetidspunkt"

Hvordan foregår en sådan eksklution, hvem køber boligen, og til hvilken pris,
Venligst Kanselv
kanselv
Novice
Novice
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 15/07/2004 18:14


Tilbage til Vedtægter og husorden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster