Vedr. forslag til husorden

Om husorden, vedtægter og vedtægtsbestemmelser som ikke er omtalt i en anden tråd

Vedr. forslag til husorden

Indlægaf lenco » 21/10/2004 15:22

Vi er igang med at få renoveret vores opgange. Bestyrelsen har hermed kommet med forslag:

1.Dørhåndtag og låse må ikke skiftes og der må IKKE påsættes nye låse.

2.Det er ikke tilladt at henstille effekter på trapperne. Undtaget er dog barnevogne, som må stilles under trappen ved indgangen og som ikke må være til gene for passage.

Problemet er at efter renoveringen, har vi kun en lås på vores hoveddør. Jeg kontaktede mit forsikringsselskab og de sagde præmien vil stige, hvis man ikke har mindst 2 låse. Jeg har selv haft indbrud 2 gange og har ikke lyst til at gøre det nemmere for indbrudstyve.

Barnevogne betragtes også som brandfarligt materiel iflg. DBI, men jeg er usikker på om det kan vedtages. Vi har haft brandtilsynet på besøg en gang før, da en beboer følte sig utryg, ved at have en motorcykel stående i porten under hans lejlighed. Motorcyklen blev fjernet.

Håber at I kan besvarre disse spørgsmål.
Tak på forhånd

Mvh.
Lenco
lenco
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 6/10/2004 11:53

Indlægaf HansL » 21/10/2004 16:07

1. Foreløbig er det jo kun et forslag fra bestyrelsen. Du kan derfor nå at påvirke beslutningen, og jeg kan se, at du har fornuftige argumenter. Når trappen er nyistandsat, kan det måske være fornuftigt at indføre en vis styring af, hvad folk må og ikke må mht låse, og man kunne måske vedtage, at ekstra låse skal være af en bestemt type og monteres i en bestemt højde mm, og de beboere, der er interesseret kunne så lave en samlet bestilling og måske få en vis rabat. Så ville der være en fordel for alle parter.

2. Læs nedenstående bekendtgørelse om brandsikring mm.

http://brandinfo.dk/pdf/BEK/brandsikring_beboelse_BEK81.PDF

Det fremgår af §11, at trappegange ikke bå benyttes til henstilling af barnevogne mm. Uanset hvad I vælger at vedtage, så er det denne bekendtgørelse, der gælder. Og I bør selvfølgelig ikke vedtage noget, der strider imod bekendtgørelsen.
Venlig hilsen
HansL
HansL
Moderator
Moderator
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19/03/2004 17:18
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf lenco » 21/10/2004 16:56

Jeg siger mange tak for den hurtige besvarelse, men hvis det bliver vedtaget, at man ikke må isætte ekstra låse efter renoveringen(Dvs. én lås pr. dør) . Mit forsikringsselskab siger, at min præmie vil stige i tilfælde af indbrud, hvis jeg kun har én lås installeret. Rent hypotetisk vil forslaget være med til, at jeg får en ekstra udgift, hvis der bliver indbrud i min lejlighed, hvilket jeg selvfølgelig ikke håber.


Mvh

Lenco
lenco
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 6/10/2004 11:53


Tilbage til Vedtægter og husorden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron