Hvor meget er vedtægterne værd?

Om husorden, vedtægter og vedtægtsbestemmelser som ikke er omtalt i en anden tråd

Hvor meget er vedtægterne værd?

Indlægaf Andels And » 2/09/2003 22:52

Boligretssager - lange og kostbare affærer. Sandsynligheden for, at en forening får medhold i, at en andelshaver skal fraflytte lejligheden i tilfælde af f.eks. ulovlig fremleje eller lignende handlinger i strid med vedtægterne, er ikke særlig stor.

Er det ikke rigtig at retspraksis vedrørende fratagelse af boligretten fra personer er (medmindre det handler om skyldig leje/boligafgift) at det kan være næsten umuligt at få selve de værste vedtægtsforbrydere ud?!!!

Hvor meget så er vedtægterne værd? :smile42:

Flot forum i øvrigt :smile11:
Andels And
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 2/09/2003 22:30

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 3/09/2003 00:11

Sager om manglende betaling er som regel så klare at Fogedretten vil udsætte andelshaveren af lejligheden uden boligretssag.

Du har ret i at det i andre typer sager er sværere at få andelshaveren sat ud af lejligheden, og en boligretssag kan blive nødvendig.

Foreningen skal sørge for at alle andelshavere behandles ens og at enkelte andelshavere ikke får lov til at overtræde vedtægternes bestemmelser.

Foreningen vil f.eks. stå dårligt i en retssag om ulovlig fremleje hvis foreningen har ladet nogen andelshavere fremleje i længere tid end vedtægterne tillader.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf THE ONE » 29/10/2003 01:39

hvad gør man så hvis hele bestyrelsen kan gøre det men ikke andre og hvad hvis adminstratoren er med på den hvad gør man så ? for det er på den måde det foregår i denne forening. jeg ved at alle der ikke betaler husleje til tiden, bliver fremsat på diverse møder og i alle referater som laves af bestyrelsen vores forening. men hvis det er en fra bestyrelsen er det ikke med, det kan jeg sige med sikkerhed fordi jeg har en god ven som arbejder hos adminstratoren. men selvom jeg har det kan jeg ikke gøre meget med den viden fordi jeg ikke vil have min gode ven fyret, men der må være noget man kan gøre.
THE ONE
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 22/10/2003 16:59

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 30/10/2003 00:02

Det lyder som om foreningen trænger til at få udskiftet bestyrelsen og administrator på førstkommende generalforsamling. Foreningen skal behandle alle andelshavere ens.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg


Tilbage til Vedtægter og husorden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster