Vedtægter og husorden

Om husorden, vedtægter og vedtægtsbestemmelser som ikke er omtalt i en anden tråd

Vedtægter og husorden

Indlægaf vibs » 11/04/2005 09:41

I vore foreningen er vi også meget uenige om, hvorvidt at lejlighederne i stueetagen har fuld råderet over haven samt skrænten som er i forbindelse med lejligheden. Jeg mener dog, at vi I stueetagen har brugsret til haven samt skrænter, da vi på en generalforsamling samt i vore husorden (regler og retningslinier) har besluttet at:
1. Græsplæne samt skråning ved andelene passes af andelshaverne i stueetagen.
samt
2. Hver andelshaver bestemmer selv udsmukningen af haven, så længe dette ikke skæmmer bygningen.

Jeg mener at ud fra de to ovenstående punkter, at det er mig som andelshaver i stueetagen, som har fuldt brugsret til haven.

Problemmet i vore andelsforening er at nogle af andelshaverne i stueetagen har opsat bedafskæmer, d.v.s. at vi har fjernet muldjorden, som er skredet ned og opsat hegn for at holde på jorden. Det har så resulteret i at vi har fået en form for bed som vi så har plantet blomster, og har ligeledes fjernes/flyttet det bunddække som var der i forvejen.

Vi har også indformeret bestyrelsen samt lavet et udkast til hvordan andre andelshaver kan gøre, og de har skrevet tilbage, at de er positive over for ideén, men at de henviser til, at det bliver taget op på næste generalforsamling til forslag, hertil har jeg svare at det ikke er et forslag men et udkast som andre også kan bruge. For jeg mener, at vi har en gang før besluttet det (her tænkes på de 2 punkter som jeg har skrevet i ovennævnte)

Har du nogle kommentarer ??

For jeg kan se at du skriver til en om loven om parcelhushaver, og den kan jeg ikke finde nogle steder.

Med venlig hilsen Vibs
vibs
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 11/04/2005 08:39

Tilbage til Vedtægter og husorden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster