Erhvervslejemål og Andelslejlighed

Om reglerne for sammenlægning af lejligheder

Erhvervslejemål og Andelslejlighed

Indlægaf Husvild » 10/07/2005 18:10

Jeg bor i en 56m2 andelslejlighed i københavn. For nylig blev jeg kontaktet af min nabo, som driver et erhvervslejemål i gaden. Da hun bliver opsagt, ville hun høre, om vi var interesserede i at overtage hendes butik med henblik på beboelse, og selvfølgelig var vi da det!

Hun indstiller os da til at overtage butikken, men bestyrelsen mener, at hun ikke kan indstille os, da vi ikke er inde for samme erhverv. Det er ellers kotume, at lejeren finder sin efterfølger. Desuden er hun blevet opsagt, så de ved ikke helt, hvordan de skal forholde sig juridisk.

Jeg har ingen mistanke om, at bestyrelsen ikke gør deres arbejde ordentligt, eller på anden måde er nogle fuskere. Det tror jeg ikke...

Jeg vil bare gerne høre, hvordan jeg står i sagen her, og om nogle har haft lignede oplevelser. Er det bestyrelsen der alene bestemmer over butikkens fremtid? Kan den gamle ejer af erhvervslejemålet have noget at skulle ha' sagt?

Alt i alt, hvordan står jeg i dette her?

Hvis ingen kan svare, men som skulle kende en god advokat, som kan finde ud af dette, er de velkomne til at skrive mailadresse her!

Tak for hjælpen!
Husvild
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10/07/2005 18:01
Geografisk sted: København

Indlægaf Husvild » 10/07/2005 20:11

En ting der måske skal tilføjes er, at der tidligere er blevet tilladt sammenlægninger af erhvervslejemål og andele. Disse butikker har endda været ca. dobbelt så store, som den butik jeg har fået tilbudt.
Husvild
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10/07/2005 18:01
Geografisk sted: København


Tilbage til Sammenlægning af lejligheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron