Folkeregister?

Om reglerne for sammenlægning af lejligheder

Folkeregister?

Indlægaf AnitaTO » 31/08/2006 12:02

Hej medbrugere,

Jeg har sammen med min kæreste købt naboandelen (ialt 112m2 efter sammenlægning) og alt er gået gnidningsfrit. Vi er næsten færdige med den praktiske sammenlægning efter 5mdr. - vi har 6 måneder ifølge købsaftale til at få arbejdet gjort (og 1 år ifølge tilladelsen fra bygge/planafdelingen i Københavns Kommune).
Forleden dag blev jeg ringet op af foreningens administrator, der havde fået en henvendelse fra Folkeregisteret om at de kunne se at lejligheden stod tom.

Mit spørgsmål er: hvem har ansvaret for at kommunen/folkeregister m.fl. kan "se" at lejligheden er overtaget af os?
Vi har som sagt søgt tilladelse hos kommunens tekniske afdeling. Administrator har ordnet alt juridisk og banken har sørget for tinglysning for længe siden. Vi er ret beset ikke flyttet (har beholdt den gamle adresse), men har blot udvidet vores lejlighed - men har måske overset dette led i proceduren???

Der er ikke sket nogen skade (administrator forklarede kommunen at der var tale om en sammenlængning) men af hensyn til andre, der står i samme situation kunne der være rart om nogen kender rette procedure - jeg har ikke stødt på forklaring nogetsteds - folkereigsteret/ kommunen skriver meget lidt (læs: ingenting) herom - man finder kun en blanket til flyttemeddelse på deres side.

Kunne det evt. tænkes at være andre mindre venligt stemte medandelsejere i foreningen, der har "meldt en" for at sikre sig at sammenlægningen er reel?

mvh Anita.
AnitaTO
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 31/08/2006 11:44

Indlægaf christian K » 31/08/2006 12:16

Såvidt jeg er orienteret er det kommunen der har ansvaret for at "afmelde" lejligheden, sådan at den ikke mere optræder som en separat lejlighed. Må indrømme at min egen erfaring med Københavns kommune var at alt foregik hurtigt og gnidningsløst, ingen problemer med folkeregisteret.
Tror ikke på at det er en mindre venligt stemt der han meldt jer, tror bare at det er en smutter fra kommunens side.
christian K
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 156
Tilmeldt: 7/04/2005 23:19

Indlægaf zuma » 3/09/2006 12:16

Efter min mening, er det en fejl, som er til at overse, idet I har gjort alt det fornødne i sagen. Hvor ansvaret er placeret, er svært at vurdere, men til en anden gangs skyld, burde man nok, om ikke andet som en slags service, orientere Folkeregistret om sammenlægningen.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Re: Folkeregister?

Indlægaf Peter » 3/09/2006 17:05

AnitaTO skrev:hvem har ansvaret for at kommunen/folkeregister m.fl. kan "se" at lejligheden er overtaget af os?
Vi har som sagt søgt tilladelse hos kommunens tekniske afdeling.

Det er kommunen, der efter boligreguleringsloven giver tilladelse til sammenlægning, og også kommunen, der fører folkeregistret.

I København er der måske langt fra Ottiliavej (Byggeri & Bolig) til Dahlerupsgade (Folkeregistret), men skal borgerne virkelig fungere som postbud for 2 kommunale instanser, fordi de ikke er i stand til at kommunikere indbyrdes?

Forhåbentlig er det en enkelt smutter, og ikke udtryk for generel kommunal ineffektivitet...

I øvrigt er det sygt, at det offentlige skal blande sig i antallet og størrelsen af boliger. Man skulle indimellem tro, at vi levede under et et kommunistisk regime.

( aaah - det var rart at få luft! :smile3: )
Peter
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 328
Tilmeldt: 15/02/2005 13:20

Indlægaf zuma » 4/09/2006 11:47

:smile1: jeg tror du skal komme ud af den celle......

Forvaltningerne snakker ikke sammen, og det kan næppe forventes, at folk i samme afdeling snakker sammen, så er pamper-vældet :smile3:
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44


Tilbage til Sammenlægning af lejligheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster