Skal betale 150 T direkte til andelsforeningen ved sammenlæg

Om reglerne for sammenlægning af lejligheder

Skal betale 150 T direkte til andelsforeningen ved sammenlæg

Indlægaf ANS » 14/02/2013 20:58

Jeg er ved at ville købe nabolejlighed og har fået at vide at jeg udover den aftalte pris med naboen skal betale yderligere 150.000 kr direkte til andelsforeningen.. Er det virkelig tilladt?

Begrundelsen er at jeg deler toilet på bagtrappen med naboen og pga det er boligafgift og andelsindskud 90 % af det normale boligafgift og indskud. Ved sammenlægning kommer toilettet ind i lejligheden og derved skal jeg ved sammenlægning betale fuld boligafgift (fint nok), men derudover skal andelsinskuddet justeres til 100 %. Som iflg. andelsforeningen betyder at jeg skal betale 150.000 direkte til dem.. Jeg har for begge lejligheder betalt mindre end den reducerede andelsværdi og det er næppe sandsynligt at jeg ved salg vil få den fulde opjusterede andelsværdi, så virker dette ikke meget underligt?

Nogen, der kan hjælpe med råd? Jeg er meget ny på boligmarkedet..
ANS
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11/02/2013 14:41

Re: Skal betale 150 T direkte til andelsforeningen ved samme

Indlægaf molan » 15/02/2013 13:39

ANS skrev:Jeg er ved at ville købe nabolejlighed og har fået at vide at jeg udover den aftalte pris med naboen skal betale yderligere 150.000 kr direkte til andelsforeningen.. Er det virkelig tilladt?

Begrundelsen er at jeg deler toilet på bagtrappen med naboen og pga det er boligafgift og andelsindskud 90 % af det normale boligafgift og indskud. Ved sammenlægning kommer toilettet ind i lejligheden og derved skal jeg ved sammenlægning betale fuld boligafgift (fint nok), men derudover skal andelsinskuddet justeres til 100 %. Som iflg. andelsforeningen betyder at jeg skal betale 150.000 direkte til dem.. Jeg har for begge lejligheder betalt mindre end den reducerede andelsværdi og det er næppe sandsynligt at jeg ved salg vil få den fulde opjusterede andelsværdi, så virker dette ikke meget underligt?

Nogen, der kan hjælpe med råd? Jeg er meget ny på boligmarkedet..


Jeg er ikke ekspert, men der sådan at ved en øget andels eks. flere m2 etv. så ænder man fordelingsnøglen og afregner ud fra det. Så det lyder rigtigt nok, hvis altså at prisen på de 150.000 er proportionalt i forhold til fosøglerne i fordelingsnøglen.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Sammenlægning af lejligheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron