TO DØRE

Om reglerne for sammenlægning af lejligheder

TO DØRE

Indlægaf nsv » 28/09/2004 14:19

Kan en bestyrelse indføre at man skal ved sammenlægning blinde ene dør.F.EX. Kan man ikke beholde den ene dør på første sal.(sammenlagt i to etager)som branddør??
MVH NSV :smile3:
Senest rettet af nsv 28/09/2004 16:35, rettet i alt 1 gang.
nsv
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 27/09/2004 13:18
Geografisk sted: søborg

Indlægaf HansL » 28/09/2004 16:31

Nu råber du igen ... (skriver med stort).

Bestyrelsen kan godt have en holdning om at døren skal blændes, og kan godt bede andelshaveren om at foretage blænding af døren. Det er en af bestyrelsen opgaver at "blande sig" i forskellige ting.

Hvis man så ikke er enig, kan man selvfølgelig diskutere det med bestyrelsen, og hvis man stadig ikke når til enighed, så kan man bringe sagen op på en generalforsamling, hvor spørgsmålet kan diskuteres og derefter sættes til afstemning. Det er generalforsamlingen, der er foreningens højeste myndighed - ikke bestyrelsen. Dvs. man skal så rette sig efter det resultat, som generalforsamlingen kommer frem til.

Det er vigtigt, at man har forståelse for, at der er andre holdninger der kan være lige så gode som ens egne, og at man derfor er indstillet på at rette sig efter den afgørelse, som generalforsamlingen kommer frem til. Det nytter ikke noget at blive sur, hvis man ikke får ret.
Venlig hilsen
HansL
HansL
Moderator
Moderator
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19/03/2004 17:18
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Hvem har kompetence til at beslutte en sammenlægning

Indlægaf martin.wamsler » 8/10/2004 12:25

I den andelsboligforening hvor jeg er andelshaver, står der i vores ved-
tægter, at hver andelshaver kun må have en bolig.

I vores vedtægter står der intet om muligheden for sammenlægning af
lejligheder.

Jeg er interesseret i, at overtage 50% af arealet i en anden lejlighed og en anden andelshaver er interesseret i, at overtage det resterende areal i den anden lejlighed.

Efter sammenlægningen vil ingen af de to lejligheder have et areal på > 130 kvadratmeter.

Vi har bestyrelsen godkendelse for sammenlægningen, og har ansøgt Frederiksberg Kommune om tilladelse.

Får vi tilladelsen, har vi efter min opfattelse kun en bolig til rådighed, hvorfor vi ikke burde kommer i konflikt med vedtægterne i foreningen?

Herudover er jeg interesseret i, at vide om sammenlægningen skal besluttes på en generalforsamling eller, om bestyrelsen har kompetence til at vedtage en sammenlægning?

Forudsætningen herfor er selvfølgelig, at kommune har givet tilladelse.

Venlig hilsen

Martin
martin.wamsler
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 8/10/2004 12:04

Indlægaf martin.wamsler » 26/11/2004 16:34

I den andelsboligforening hvor jeg er andelshaver, står der i vores ved-
tægter, at hver andelshaver kun må have en bolig.

I vores vedtægter står der intet om muligheden for sammenlægning af
lejligheder.

Jeg er interesseret i, at overtage 50% af arealet i en anden lejlighed og en anden andelshaver er interesseret i, at overtage det resterende areal i den anden lejlighed.

Efter sammenlægningen vil ingen af de to lejligheder have et areal på > 130 kvadratmeter.

Vi har bestyrelsen godkendelse for sammenlægningen, og har ansøgt Frederiksberg Kommune om tilladelse.

Får vi tilladelsen, har vi efter min opfattelse kun en bolig til rådighed, hvorfor vi ikke burde kommer i konflikt med vedtægterne i foreningen?

Herudover er jeg interesseret i, at vide om sammenlægningen skal besluttes på en generalforsamling eller, om bestyrelsen har kompetence til at vedtage en sammenlægning?

Forudsætningen herfor er selvfølgelig, at kommune har givet tilladelse.

Venlig hilsen

Martin
martin.wamsler
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 8/10/2004 12:04


Tilbage til Sammenlægning af lejligheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst