Sammenlægning af 2 andelsboliger på tilsammen over 150 m2

Om reglerne for sammenlægning af lejligheder

Sammenlægning af 2 andelsboliger på tilsammen over 150 m2

Indlægaf cloc » 15/11/2004 14:06

Størrelsen ender nok på 200 m2

Betyrelse har sagt ok og begge andelshavere er enige, hvad så ? Er tilladelse helt umuligt? Nogle eksempler ?

Det er ikke aktuelt, men en tanke.

Hilsen

CLaus
cloc
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15/11/2004 14:02

Indlægaf A/B TLG » 3/12/2004 15:50

Så vidt jeg kan se, så kan man søge dispensation i Københavns Kommune, hvis sammelægningen overstiger 150 kvm. Dog skriver Københavns Kommune, at de kun giver dispensation op til 180 kvm. og kun udfra følgende kriterier:

• Lejligheder med utidssvarende toiletforhold/bademulighed.
• Den mindste lejlighed er maksimalt 55 m2.
• Lejligheder med uhensigtsmæssig indretning i relation til f.eks. lysforhold, ekstraordinære støjbelastninger.

Men det kunne være interessant at høre fra nogen, som har fået en dispensation igennem på en sammenlægning over 150 kvm., om der er andre kriterier, som kan bruges overfor Københavns Kommune?
A/B TLG
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 3/12/2004 14:40

Sammenlægning af 2 andelsboliger på tilsammen over 150 m2

Indlægaf christian K » 8/04/2005 14:22

Jeg har fået tilladelse til sammenligning af to lejligheder på hver 83 m2 i Kbhs kommune, og har haft en del kommunikation med kommunen omkring dette. Reglerne er såvidt jeg har forstået, og det må jeg jeg jo siden jeg fik tilladelsen, at hvis den samlede størrelse er over 130 m2 skal der søges, men de fleste vil umiddelbart få en dispensation, hvis arealet passerer de 150 m2, skal et af de tre nedenstående krav være opfyldt:
• Lejligheder med utidssvarende toiletforhold/bademulighed.
• Den mindste lejlighed er maksimalt 55 m2.
• Lejligheder med uhensigtsmæssig indretning i relation til f.eks. lysforhold, ekstraordinære støjbelastninger.
Og ikke nødvendigvis alle tre.
Hvis arealet overstiger 180 m2, så var svaret noget i stil med glem det.
Derudover lagde kommunen vægt på at bestyrelsen havde givet tilladelse og at den anden andelshaver frivilligt ville flytte.
Beklager det sene svar, men er ny her i forummet
christian K
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 156
Tilmeldt: 7/04/2005 23:19


Tilbage til Sammenlægning af lejligheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron