Køb af endnu ikke bygget-andelsbolig

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Køb af endnu ikke bygget-andelsbolig

Indlægaf falentin » 17/01/2006 22:37

Jeg har fundet en andelsbolig, som først vil stå klar i september 2006. Jeg har modtaget materiale fra Ejendomsmægler, men har ikke kunne finde information om hvordan byggeriet skal hænge sammen økonomisk, hvilke pligter sælger har I forhold til udskydning af levering af bolig, fejl og mangler og meget andet, samt et budget over 2006 eller 2007.

Hvordan Vil I stille jer overfor dette?

Byggeriet er et sammenmask af ejerboliger og andelsboliger. Jeg har modtaget en oversigt over hvad boligen vil koste hvis den var en ejerbolig, men dette er vel langt fra godt nok?
falentin
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17/01/2006 22:29

Indlægaf zuma » 18/01/2006 11:29

Kære Falentin

Jeg vil helt klart kræve, at der foreligger en eller anden form for granskning af projektet, hvor hele projektet bliver gennemgået af udefrastående, som f.eks. advokater o.lign.

Pr. 1. september 2005 er der kommet nye og strammere krav i forbindelse med salg af nyopførte andelsboliger:

I de nye regler stilles bl.a. krav om, at der skal oplyses om boligens kontantpris, specifikation af de lån, foreningens ejendom foreslås finansieret med, den budgetterede boligafgift, hæftelsesforholdene i foreningen, risiko for eventuelle fordyrelser af byggeriet og om bindingsperiodens længde. Endvidere skal der oplyses om køberens mulighed for at fortryde købet.

Håber det er svar nok!
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf falentin » 19/01/2006 21:42

Det lyder rigtig godt. Jeg vil "bonke" ejendomsmægleren for dette.

Tak for det hurtige svar:-)
falentin
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17/01/2006 22:29

Nye andelsboliger er skjulte rentefælder

Indlægaf moccha » 23/03/2006 00:03

Faldt lige over denne artikel på min tur rundt på nettet:

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=341004

Jeg har selv set på og overvejet flere nye andelsprojekter i den sidste tid, men fik en dårlig fornemmelse i maven, når jeg så på financieringen i disse projekter.
Så jeg fandt en forening fra 80erne, hvilket vist er som at vinde i lotto - igen :smile1:

Mvh. moccha
moccha
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 268
Tilmeldt: 18/07/2005 09:30


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron