VVS- og El-rapporter

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

VVS- og El-rapporter

Indlægaf KasperG » 18/02/2006 10:47

Jeg er i færd med at sælge en andel. I den forbindelse har der været en vurderingsmand på besøg for at vurdere lejlighedens stand. Det eneste der blev bemærket i vurderingsrapporten var nogle slidte fuger ved badekaret og et løst håndtag i døren til lejligheden.
Efterfølgende har bestyrelsen i andelsforeningen forlangt, at der skal laves en VVS- og en El-rapport over installationerne i lejligheden på sælgers bekostning. Det skal hertil siges, at jeg overtog andel for et år siden (jeg var tidligere lejer i lejligheden), hvor foreningen blev stiftet, da ejendommen blev solgt. Jeg har ikke udført arbejde på lejligheden andet end almindelig vedligehold siden jeg flyttet ind.

Kan det passe at bestyrelsen at kræve at der udarbejdes VVS- og El-rapporter i forbindelse med salget, når det ikke står specifikt i foreningens vedtægter (det eneste der står i vedtægterne er paragraffen: Bestyrelsen er berettiget til på sælgers regning at antage sagkyndig bistand med henblik på fastsættelse af prisen for forbedringer, inventar og løsøre)?

Kan bestyrelsen pålægge sælger at betale for disse rapporter?

Bestyrelsen krævede altså, at rapporten skulle laves, hvis salget skulle gennemføres, hvorefter jeg modvilligt måtte give dem adgang til lejligheden. I forbindelse med El-inspektionen, fandt elektrikeren at et stik i badeværelset som han mente var ulovlig. Dette stik var der, da jeg flyttede ind som lejer. Kan jeg stilles til ansvar for dette?

Ved VVs-inspektionen hæftede VVS-manden sig ved, at der har været installeret en vaskemaskine, og at denne rørinstallation, som er en vandret installation, ikke er genetableret. Rapporten forskriver således, at denne fejl skal udbedres. Jeg har aldrig haft en vaskemaskine i lejligheden, så kan jeg stilles til ansvar for en installation, der er lavet inden min indflytning?

Endnu engang vil jeg pointere, at den oprindelige vurderingsmand ikke fandt nogle af disse ”fejl”.

Jeg håber, at en af eksperterne kan hjælpe med at kaste lys over min stilling :smile2:

Mvh.
En uvidende andelshaver
KasperG
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17/02/2006 19:52
Geografisk sted: København

Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 13 gæster

cron