Salg af lejlighed, under skift til valurvudering.

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Salg af lejlighed, under skift til valurvudering.

Indlægaf taga80 » 2/04/2006 00:11

Hej
Jeg ville høre om der var nogen der kunne hjelpe mig. Sagen er den at vi i vores andelsforening, er ved at overgå til valurvudering. Dette har medført at der er personer i foreningen, der har handlet internt og nu sidder med 2 lejligheder i en overgangs periode.
Mit spørgsmål går på om der er noget man kan gøre, for at der er nogen der ikke kommer til at tjene 2 værdistigninger.
Det er nemlig sådan at vi på fredag den 7/4-2006 holder ekstra ordinær generalforsamling, hvorpå valuarvuderingens prisfastsættelse bliver godkendt (Sandsynligvis) Det vil jo gør at der er nogen, der vil have den nye pris (valuar prisen) for både den lejlighed de lige har købt og den de skal sælge.
Håber virkelig at i kan hjælp.
taga80
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1/04/2006 23:58

Indlægaf zuma » 2/04/2006 16:17

Det er et rigtigt godt spørgsmål. I vores forening gjorde vi det, at vi lod foreningen overtage den ene lejlighed, således at foreningen kunne tjene på stigningen i lejlighederne, men spørgsmålet er således om dette med at tjene på salg af lejligheder går ud over foreningens formål. Vi stødte ikke på problemer, men diskussionen kan være der, i hvert fald i teorien.

I princippet kan man godt eje to lejligheder i København for en kortere periode, hvis man kan bevise, at man er i gang med at sælge eller lave foranstaltninger til salg af den fraflyttende andel, men jeg mener, at når der er tale om en spekulation kan bestyrelsen skride ind, og kræve, at der sker et salg.

Ellers kan man udsætte generalforsamlingen indtil lejligheden er solgt eller i det mindste tage problematikken op på den ekstraordinære GF.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron