Køb af andel udsat med vilje!

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Køb af andel udsat med vilje!

Indlægaf Klaus » 6/04/2006 17:35

Vi overtog en andel d. 1. juni 2004. Vi har lige fået ny årsrapport og så slog det mig, da jeg kiggede i alle papirerne. Vi fik vores første købsaftale til overtagelse 1.sep 2003. Den blev "udskudt" til 1. jan. 2004. Så fik sælger "nys" om at andelskronen ville stige, og så blev den "udsat" igen til 1. juni 2004, hvor vi overtog den, men til en meget højere pris, samt en overvurderet forbedring af andelen. Kan man gøre noget ved dette nu. I så fald hvad og hvordan. Mvh. Klaus
Klaus
Novice
Novice
 
Indlæg: 22
Tilmeldt: 5/09/2003 17:38
Geografisk sted: Valby

Indlægaf Korkia » 6/04/2006 19:06

Med mindre sælgers underskrift var på en af de købsaftaler i modtog og i samtidig skrev under, så tror jeg ikke der er så meget i kan gøre.

Er ikke så stærk i jura, men sælger ejer sin bolig og bestemmer selv hvornår han/hun vil sælge og lige netop den del af det tror jeg er meget klar. I kan så tilgengæld glæde jeg over, at andelsvurderinger er steget kraftigt og nok vil fortsætte med at gøre det lidt endnu. Så med lidt held, så får I også jeres del i stigningen.
Korkia
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14/03/2005 00:55

Indlægaf Klaus » 6/04/2006 20:46

Korkia skrev:Med mindre sælgers underskrift var på en af de købsaftaler i modtog og i samtidig skrev under, så tror jeg ikke der er så meget i kan gøre.

Er ikke så stærk i jura, men sælger ejer sin bolig og bestemmer selv hvornår han/hun vil sælge og lige netop den del af det tror jeg er meget klar. I kan så tilgengæld glæde jeg over, at andelsvurderinger er steget kraftigt og nok vil fortsætte med at gøre det lidt endnu. Så med lidt held, så får I også jeres del i stigningen.
Ja jeg regnede nok med der ikke var noget at gøre, og ja vores andel er steget betydeligt. Er lige steget med 224.000. så det er dejligt.
Klaus
Novice
Novice
 
Indlæg: 22
Tilmeldt: 5/09/2003 17:38
Geografisk sted: Valby

Indlægaf zuma » 7/04/2006 08:26

Hvis vi skal tage den juridiske del, så er købsaftalen en opfordring til at gøre tilbud. Hvis køber så skriver under, så betragtes det som et tilbud fra køber til sælger om at købe lejligheden. Hvis så ikke sælger skriver under, så har sælger blot takket nej til tilbuddet.

Håber ikke jeg mistede dig i svinget......... :smile22:
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster