Salg af andel - får jeg del af evt. stigning?

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Salg af andel - får jeg del af evt. stigning?

Indlægaf Homer » 13/04/2006 17:00

Hej!

Jeg har fået job i Kbh. og står derfor og skal sælge min andel i Århus. Jeg gav formanden besked d. 1/4 og han sagde at det ville tage en 3 mdr., hvorfor jeg regner med en overtagelsesdag pr. 1/7.

Jeg er nu i Smilets by på Påskeferie og kan se at der på generalforsamlingen d. 26/4 er forslag om at gå over til vauarvurdering. Hvis dette vedtages vil min andel stige til næsten det dobbelte!

Vil jeg få del i denne stigning hvis den ændrede vurdering godkendes d. 26/4? Jeg har jo sat min andel til salg allerede.

Håber på hurtigt svar, da jeg hvis svaret er negativt, nok lige vil forsøge at få salget droppet igen:-)

Mvh
Henrik V.
Homer
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 13/04/2006 16:56

Re: Salg af andel - får jeg del af evt. stigning?

Indlægaf aratan » 13/04/2006 19:02

Homer skrev:Hej!

Jeg har fået job i Kbh. og står derfor og skal sælge min andel i Århus. Jeg gav formanden besked d. 1/4 og han sagde at det ville tage en 3 mdr., hvorfor jeg regner med en overtagelsesdag pr. 1/7.

Jeg er nu i Smilets by på Påskeferie og kan se at der på generalforsamlingen d. 26/4 er forslag om at gå over til vauarvurdering. Hvis dette vedtages vil min andel stige til næsten det dobbelte!

Vil jeg få del i denne stigning hvis den ændrede vurdering godkendes d. 26/4? Jeg har jo sat min andel til salg allerede.

Håber på hurtigt svar, da jeg hvis svaret er negativt, nok lige vil forsøge at få salget droppet igen:-)

Mvh
Henrik V.


I vores forening gennemføres alle handler med den andelskrone som er gældende den dag salget gennemføres, dvs uanset datoen du meddeler at du vil sælge er det værdien den dag salget gennemføres der gælder.

Mvh,

Carsten
aratan
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: 19/01/2006 16:42
Geografisk sted: Østerbro

Re: Salg af andel - får jeg del af evt. stigning?

Indlægaf anrosen » 17/04/2006 15:02

Homer skrev:Hej!

Jeg har fået job i Kbh. og står derfor og skal sælge min andel i Århus. Jeg gav formanden besked d. 1/4 og han sagde at det ville tage en 3 mdr., hvorfor jeg regner med en overtagelsesdag pr. 1/7.

Jeg er nu i Smilets by på Påskeferie og kan se at der på generalforsamlingen d. 26/4 er forslag om at gå over til vauarvurdering. Hvis dette vedtages vil min andel stige til næsten det dobbelte!

Vil jeg få del i denne stigning hvis den ændrede vurdering godkendes d. 26/4? Jeg har jo sat min andel til salg allerede.

Håber på hurtigt svar, da jeg hvis svaret er negativt, nok lige vil forsøge at få salget droppet igen:-)

Mvh
Henrik V.


Du skal jo huske på at du alene kan bestemme hvornår du skal sælge din andelsbolig, ergo vent med at sælge indtil GF hvor den stiger. Men hvorfor vælger du ikke at leje den ud i de maksimale antal år, før du vælger at sælge den, for at score en større gevinst?
anrosen
Novice
Novice
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: 28/05/2005 13:19
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Salg af andel - får jeg del af evt. stigning?

Indlægaf aratan » 20/04/2006 11:25

anrosen skrev:
Men hvorfor vælger du ikke at leje den ud i de maksimale antal år, før du vælger at sælge den, for at score en større gevinst?


Fordi det ikke er lovligt? Man må som hovedregel ikke udleje en andel, da der er bopælspligt i den... Man kan fremleje den efter de regler der findes i lejeloven, men medmindre man skal rejse til udlandet er sandsynligheden for at få lov ikke ret stor, hvis ellers ens bestyrelse er på stikkerne...

carsten
aratan
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: 19/01/2006 16:42
Geografisk sted: Østerbro

Indlægaf zuma » 20/04/2006 11:47

Hvis jeg skal besvare spørgsmålet ganske kort, så er det naturligvis den høje pris du får for din andel, idet andelen først skal sælges omkring 1. juli.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf christian K » 20/04/2006 12:59

Med hensyn til fremleje er det foreningens vedtægter der afgør hvor længe og om man må fremleje, en forening kan godt vedtage at man kan fremleje sin andel i 15 år.
Lejeloven gælder kun hvis foreningen henviser til den i vedtægterne.
Med hensyn til bopælspligt henviser jeg til en anden tråd her i forummet hvor det blev debatteret for nyligt.
christian K
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 156
Tilmeldt: 7/04/2005 23:19


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron