Står stadig på andelsbevis, selvom flyttet

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Står stadig på andelsbevis, selvom flyttet

Indlægaf Dalgas » 19/04/2006 15:22

Jeg flyttede fra en andel for nogle år tilbage, hvor min daværende kæreste blev boende. Nu skal andelen sælges. Jeg står stadig på andelsbeviset, men har ikke boet der adskillelige år, haft anden folkeregisteradresse osv.

Skal den situation betragtes som om, min daværende kæreste har fremlejet lejligheden af mig og jeg skal have halvdelen af salgsværdien/dække halvdelen af faldet i andelsværdien? Da jeg flyttede fik jeg halvdelen af værdien dengang uden indblanding fra andelsforeningen.
Dalgas
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 19/04/2006 15:17

Indlægaf HansL » 19/04/2006 21:48

Hvis du stadig står på andelsbeviset, og der ikke er sket nogen overdragelse af din "halve andel" til din kæreste, er denne halve andel stadig din, set med andelsboligforeningens øjne, og foreningen skal derfor udbetale halvdelen af salgssummen til dig. Resten bliver så en sag mellem dig og din ex.

Da det nok må anses som en fejl, at du ikke dengang blev slettet fra andelsbeviset, og da I allerede har foretaget en afregning, som dengang af begge parter blev betragtet som endelig, må det anses for mest rimeligt, at din eks-kæreste får udbetalt hele salgssummen.
Venlig hilsen
HansL
HansL
Moderator
Moderator
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19/03/2004 17:18
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf Andels And » 20/04/2006 00:02

Jeg er absolut enig med Hans L.

Dalgas, du skriver om fremleje - din kæreste står vel på andelsbeviset?
Andels And - Bestyrelsesmedlem og lægmand. Dansk som andet sprog!!!
Andels And
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 2/09/2003 22:30

Indlægaf zuma » 20/04/2006 11:50

Det er en lidt uheldig situation, og hvis du vil holde stædigt på din ret, er du sådan set berettiget til ½ af salgssummen. Hvorledes de tidligere udbetalte penge kan således diskuteres, men man kunne jo hævde at der var tale om en gave, som du skal afgiftsbeskattes af eller tilbagebetaling af et lån (kræver et gældsbevis), men som HansL skriver, er det vel mest rimeligt, at pengene tilfalder X´en.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf moccha » 20/04/2006 12:58

Set fra x´ens synsvinkel er der vist ikke andet at gøre, end stoppe salget og få dig slettet fra det gamle andelsbevis.
Sælge den, når det er gået iorden. Sådan ville jeg gøre. :smile5:

Jeg tror dog heller ikke du mener, du skal have halvdelen af salget nu?

mvh moccha
moccha
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 268
Tilmeldt: 18/07/2005 09:30

Indlægaf zuma » 20/04/2006 13:59

Hvis nu ikke han er interesseret i at blive slettet, så har vi balladen. Penge kan jo bringe lidt forskelligt op i folk, og forhold med tidligere kærester er jo ikke altid en dans på roser (jeg taler ikke af erfaring :smile23: )
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron