Finansiering af andelsbolig

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Finansiering af andelsbolig

Indlægaf Bilingual » 15/05/2006 10:41

Finansiering af andels bloig

Hejsa, jeg er så heldig at have et familiemedlem der muligvis kan hjælpe økonomisk med køb af en andelsbolig.

Andelslejlighed ca 100 m2
Beliggenhed: Amager
Andels Pris: 510.000
Boligafgift inkl forbrug (ikke varme) 7900


I den sammenhæng har jeg tænkt på at fastsætte en høj ydelse på lånet, så det bliver betalt hurtigst muligt af personen, medens jeg så betaler lånet tilbage til personen med en mindre ydelse over en længere årrække, ville det være en god ide?

2. Jeg har muligvis mulighed for at indskyde 150.000 til købet, problemet er bare at pengene ikke er skattepligtigt opgivet, er det muligt at indskyde disse penge som gaver over en 3 årig årrække med 50.000 om året, og det så vil være lovligt og ikke skattepligtigt?

Ellers er jeg meget interesseret i gode ideer og erfaringer med fradrag, gæld mm!
Bilingual
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 39
Tilmeldt: 15/05/2006 00:21

Indlægaf tychsen » 13/07/2006 10:08

1: Et famlilielån, hvor familiemedlemmet overføre hele beløbet til dig, ville være bedre. Men familiemedlemmet kan måske ikke undvære alle pengene på een gang og må selv i banken?

2: Hvorfor er pengene ikke opgivet til SKAT? Er de tjent sort? Du siger, at du vil indskyde pengene som gaver - hvem skulle du give pengegaven til? Dig selv? Jeg tror jeg misforstår dig. Forklar.
tychsen
Novice
Novice
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 4/07/2006 08:22

Indlægaf 4ndelshaveren » 13/07/2006 13:01

Prisen på din andelsbolig samt boligudgift svarer til køb af en ejerlejlighed på 2.1 MIO, og det er jo billigt nok ifht ejermarkedet, hvor den vil ligge på 3 MIO. Men vær opmærksom på om foreningen er finansieret ved variable lån samt afdragsfrie lån.

Mht finansiering af indskuddet, så overfør rub og stub til en afregningskonto. Det er tilladt at have sparet op og gemt dem under madrassen.. :smile10:
4ndelshaveren
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 776
Tilmeldt: 11/11/2004 18:43


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 3 gæster

cron