Internt salg?

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Internt salg?

Indlægaf karine » 26/05/2006 15:33

Min mor bor i en forholdsvis nystiftet andelsboligforening, hvor der ikke er laver særligt mange vedtægter endnu.
Der er nu en atraktiv lejlighed til slag, som hun, samt to andre, har ønsket at flytte til.
Min mor er den der har boet der længst tid, og mener derfor at hun har højest ancinnietet, og derfor burde være den der fik boligen.
Men problemet er, at der ikke er lavet nogle vedtægter om hvordan den interne flytning skal foregå, og nu ser det ud til at de andre unge par får gennemtrumfet at det skal foregå ved lodtrækning.

Er der nogen regler eller retningslinier for hvordan et internt salg skal foregå?
Har min mor nogen chancer for at få igennem at salget skal foregå pr. ancinnietet?
karine
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26/05/2006 15:09

Indlægaf PeterLib » 28/05/2006 11:59

"Ikke lavet særligt mange vedtægter endnu" -- har foreningen overhovedet ikke fået professionel rådgivning til at etablere sig? Jeg synes ærlig talt det lyder meget mystisk, at der ikke er nogen vedtægter på området. Har du konkret foreningens vedtægter i hånden, som vedtaget på den stiftende generalforsamling?

Nye foreninger bør lade sig inspirere af standardvedtægterne fra enten www.ebst.dk eller fra www.abf-rep.dk. Der vil du kunne se hvordan andre foreninger håndterer ventelister. Det kunne muligvis være en hjælp i din argumentation.
PeterLib
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 245
Tilmeldt: 24/08/2005 22:22
Geografisk sted: København

Indlægaf zuma » 29/05/2006 08:34

Hvis der ikke er fastsat retningslinier for intern bytning, er det jo de retningslinier som bestyrelsen måtte fastsætte, der skal finde anvendelse, ellers bør spørgsmålet tages op på en GF.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron