Offentlig eller privat vurdering?

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Offentlig eller privat vurdering?

Indlægaf bjarkep » 4/06/2006 22:29

Jeg er midt i at købe en andel. Jeg skal til gennemgang på tirdsdag d. 6. juni, og her skal prisen officielt fastslås. Prisen som jeg har fået oplyst tidligere er sat efter den offentlige vurdering, dog en smule lavere. I mellemtiden har der været en ekstraordinær generalforsamling, (Onsdag d. 31 maj) hvor man besluttede at overgå til en privat vurdering.

Spørgsmålet er nu om jeg bliver tvunget til at købe efter den nye vurdering. Sælger er inforstået med at sælge til den lave pris, men kan man selv fastsætte prisen efter den offentlige vurdering fremfor den private? Sælger og jeg har for et par måneder siden lavet et dokument hvor det fremgår at vi har aftalt at handle til den gamle pris. Er dette dokument på nogen måde juridisk bindende?

Håber I kan hjælpe.

Bjarke Pedersen
bjarkep
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 4/06/2006 22:18

Indlægaf pb246 » 5/06/2006 06:47

Hej Bjarke,

Fastsættelsen af andelskronen er et maximalprissystem hvor det er nettoformuen i foreningens som fordeles. Derfor kan sælger godt sælge til en lavere pris.

mvh

Pernille
pb246
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: 25/05/2006 09:43

Indlægaf zuma » 5/06/2006 09:57

Der ses ikke at være nogle problemer, du skal blot glæde dig over, at du formentlig har gjort en rigtig god handel. God fornøjelse med det hele.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf bjarkep » 5/06/2006 10:42

Det lyder rigtigt dejligt!

Men er i mellemtiden kommet på, at der i skattelovgivningen §5 er noget med at en sådan handel hvor jeg er vidende om en stor gevinst, kan blive beskattet af gevinsten. Det kan blive anset som en gave. Mon det er rigtigt?

Bjarke Pedersen
bjarkep
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 4/06/2006 22:18

Indlægaf zuma » 5/06/2006 15:50

Som skrevet andetsteds, så er jeg ikke den store skatteekspert, men jeg mener ikke, at man i det konkrete tilfælde vil blive beskattet, eftersom skattemyndigheden jo ret beset ikke kan vide hvad den reelle pris skal og kan være.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster