køb af andel

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

køb af andel

Indlægaf JL » 2/07/2006 07:35

Jeg har for 14 dage siden købt en andelsbolig.
I vedtægterne står at boligen skal være vedligeholdt og dette bliver vurderet af en vurderingsmand som udfylder et skema.
Vurderingen er overordnet alm vedligeholdelse med en pil nedad, dog ikke sådan at andelsværdien forringes.
Jeg har i forbindelse med købet påpeget til bestyrelsen at jeg ikke kunne få det til at være god vedligeholdelse at der manglede fodpaneler. Disse var taget af i forbindelse med en gulvaafhøvling ( som jeg har betalt ekstra for) Væggen er pudset og det sidder ret løst, det er nok derfor at der ikke er sat nye op, da pudset falder ned når man forsøger at påmontere dem. Der var nye fodpaneler til opsætning i kælderen, og dem kunne jeg få lov til at købe, de blev af vurderingsmanden betragtet som løsøre. Der mangler også en dør (rammen er der) Badeværelset på ca 3 m2 er renoveret af tidligere ejer for 2 år siden og jeg har betalt omkring 60.000 kr ekstra for det. Jeg gjorde også her i forbindelse med købet opmærksom på at jeg var lidt i tvivl om det var opført lovligt ( der mangler fald og badeværelsegulvet er over nivea af den tilstødende gang)
Der var flere andre småting.
Jeg er klar over at jeg bare kunne lade være med at købe, men selv om sælgeren er bestyrelsesformand for andelsboligforeningen, skal man vel rette sig efter vedtægter (Eller også er det i al fald fortolkningen af denne der er uenighed om)
Bestyrelsen har modtaget skriftlig indsigelse, men her 14 dage efter overtagelsen har jeg stadig ikke hørt noget.
Mit problem er at jeg ikke kan flytte ind før end jeg har ordnet fodpaneler, det kræver muligvis også en murer. Hvis jeg ordner det nu, så "sletter jeg jo beviserne". Vurderingsmanden har i sin vurdering skrevet at er der uenighed omkring vurderingen så må alt gå via bestyrelsen - og det er altså formanden som sidder der, selv om jeg da går ud fra at han ikke vil behandle sin egen sag
Håber på et godt råd JL
JL
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20/06/2006 22:16

Indlægaf tychsen » 13/07/2006 10:03

Hvorfor købte du andelen? Den lyder til at være ret skidt..
tychsen
Novice
Novice
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 4/07/2006 08:22

Indlægaf JL » 14/07/2006 06:42

tychsen skrev:Hvorfor købte du andelen? Den lyder til at være ret skidt..


Du har sikkert bemærket at boligsituationen i mange dele af landet er ret besværlig, og den er ekstrem her hvor jeg bor.
Jeg vil ikke påstå at dit indlæg hjælper mig meget.
vh JL
JL
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 20/06/2006 22:16

Indlægaf tychsen » 14/07/2006 07:46

JL skrev:Jeg vil ikke påstå at dit indlæg hjælper mig meget.
vh JL

Nej, det vil jeg heller ikke.

Jeg finder det bare ulogisk. Men nogle gange, så skal man jo flytte - og hvis man ikke vil ende i socialt boligbyggeri, ikke har råd/lyst til fast ejendom, ja så kan de forhåndenværende andelsboliger jo være eneste udvej.

Jeg ville såmand bare prøve at forstå din situation. Uden at vide det kunne man forestille sig, at det kræver en del at komme ud af den knibe, du sidder i. Måske du skal aliere dig med en professionel (læs advokat)?

Hilsen
Martin
tychsen
Novice
Novice
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 4/07/2006 08:22


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster