Salg af andel i ikke attraktivt område

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Salg af andel i ikke attraktivt område

Indlægaf Christian » 31/07/2006 18:37

Hej,

Jeg håber, at der er en venlig sjæl der kan hjælpe med denne sag:

Jeg skal sælge en andelslejlighed for et familiemedlem (som er kommet på plejehjem), hvilket er meget svært (umuligt), da der dels er flere ledige lejlighed i området og generelt er tilflytningen hertil meget lav.

Lejligheden står tom nu, og det er lidt ærgeligt at betale den månedlige husleje.

Andelsværdien er forholdsvis lav, og derfor er familien kommet til det punkt, hvor vi kunne være tilfredse med at overdrage andelen uden beregning, men selv det er svært.

Kan man på nogen måde afhænde lejligheden til andelsforeningen, så man slipper for den månedlige husleje?

På forhånd tak.
Christian
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 31/07/2006 18:23

Indlægaf Banjo » 31/07/2006 19:43

Jeg kan desværre ikke selv svare på dit spørgsmål. Synes blot det lyder lidt vanvittigt, at det skulle være svært at komme af med en billig andelslejlighed lige meget hvor. Måske er det investeringen værd at beholde den, hvis andelsværdien p.t. er lav og istedet forsøge at fremleje den? Er den vurderet efter offentlig eller valuar-vurdering?

Hvis det er i København må det være muligt at fremleje til studerende, der jo strømmer til byen...?
Banjo
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 30/07/2006 21:03

Indlægaf Christian » 1/08/2006 22:09

Jeg mener at lejligheden er offentligt vurderet,så det var måske et forsøg værd at prøve at fremleje den.

Studernde er der ikke nogle af ,da lejligheden ligger på Sydlangeland.
Christian
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 31/07/2006 18:23

Indlægaf zuma » 2/08/2006 08:30

Jeg mener ikke man kan fremleje den, da den fraflyttende andelshaver ikke opfylder de gængse fremlejebetingelser, men det afhænger konkret af vedtægterne.

Hvis andelsboligen står tom i en længere periode, kan kommunen overtage den, og det kan blive et problem at komme af med lejligheden.

I vedtægterne kan ligeledes fremgå, at hvis ikke andelshaveren kan få lejligheden solgt, så overtager andelsforeningen indstillingsretten, men ikke risikoen, idet den fraflyttende andelshaver fortsat vil være sælger.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster