ønsker erstatning fra bestyrelsen på 15.000 kr

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

ønsker erstatning fra bestyrelsen på 15.000 kr

Indlægaf sille » 17/01/2004 13:00

jeg har lige solgt min andelslejlighed og der har været en masse problemer med bestyrelsen. Når man skal sælge sin andelslejlighed skal man ha lavet en vurderingsrapport og når køber har set denne, kan man ikke ændre prisen. Der ud over skal al el og vvs også være lovligt. jeg fik lavet en vurderingsrapport fra firmaet Mads Munch og fik efterfølgende lavet en el og vvs eftergang. Det viste sig at mine el- instalationer ikke var lovlige og jeg blev anbefalet at få lavet en total udskiftning, så det kunne medregnes som en forbedring( pris 20.000 kr).Så opstår problemet da Mads Munch sender mig og bestyrelsenvurderingsrapporten på min lejlighed. Bestyrelsen udleverer rapporten til køber- uden min viden, og herfra er jeg bundet til prisen og kan ikke tilføje forbedringer, som jeg havde i sinde at gøre, da den totale eludskiftningen var gået i gang. Bestyrelsen har altså vist en rapport som jeg ikke har godkendt og har selv erkendt at det var en fodfejl. Jeg har gjort krav imod bestyrelsen for 15.000 kr og de vil ikke betale. lejligheden er overdraget til den nye andelshaver
sille
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17/01/2004 12:33
Geografisk sted: københavn

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 17/01/2004 23:06

når køber har set denne, kan man ikke ændre prisen.

Det lyder ikke rigtigt. De fleste vedtægter indeholder en bestemmelse om hvad sælger skal gøre i tilfælde af en utilfredsstillende vurdering. Sælger kan normalt forlange en omvurdering af en anden vurderingsmand.
Når du har underskrevet overdragelsesaftalen er det for sent at forhøje prisen.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster