Hej
Jeg har for nyligt solgt min andelslejlighed via andelsboligforeningen, dvs. formanden stod for selve salget.
I den forbindelse beregnede denne en andelsværdig inkl. forbedringer, som jeg ikke ville acceptere af følgende grunde.
1) Der er etableret fastmonterede lysdæmpere til regulering af loftsbelysning i flere rum. Disse er ikke med på listen over forbedringer, hvilket jeg har klaget over.
2) Der er tidligere etableret indbygget loftsbelysning, men nu er værdien heraf sat til 0 kr, hvilket jeg ikke mener er korrekt.
Også mht. fradrag i andelsværdigen er jeg uenig i opgørelsen, idet der er fradraget for følgende
3) Revner i loft og væg på badeværelse på trods af at jeg har dokumenteret, at jeg klagede over selv samme revner ved min egen indflytning i lejligheden
4) Det påstås at der mangler en fugning på badeværelset, men en sådan har aldrig været der, så jeg skal vel ikke ved udflytning korrigere dette
5) En stikkontakt betegnes som defekt, blot fordi den er blevet slidt i forbindelse med mange års brug.
Som det ses af ovenstående er der tale om småting også beløbsmæssigt, men det er blevet en principsag, idet mine henvendelser for at få rettet disse småting fuldstændigt er blevet ignoreret både af formanden og af administratoren af egendommen (advokat fra Advodan).
Jeg har henvendt mig utallige gange om sagen og første måned uden overhovedet at få et svar og derefter med besked om, at det er et problem jeg må klare med køber, på trods af, at jeg intet har haft med køber at gøre og at jeg har klaget over ovennævnte ting længe inden salget fandt sted.
Nu er selve handlen gennemført, idet jeg har underskrevet en rettet salgsaftale (dvs. rettet til de efter min mening korrekte beløb). Jeg gjorde dette, idet jeg havde brug for pengene fra salget og dem kunne jeg først få, når salgsaftalen var underskrevet (ren afpresning). Medsendt den rettede salgsaftale var et brev, hvor jeg endnu engang understregede, at jeg ikke accepterede salgspris og fradrag og at jeg kun accepterede salget under forudsætning at salgsprisen blev rettet til den efter min mening korrekte pris.
Til sidst er der også en problemstilling omkring endelig afregning af varme. Foreningens varmeår sluttede i september og normal afregning af varme blev foretaget der. Selve salget foregik 1. dec., men i den mellemliggende periode har der ikke været tænt for varmen i lejligheden og da Clorius kom for at gennemføre en flytteaflæsning, var der derfor ikke forbrugt noget varme. Alligevel er der tilbageholdt 2.500 kr. til afregning af varme og jeg har fået besked om, at denne opgørelse først vil ske i sept. i år, uanset at der ikke har været et forbrug.
6) Kan det være rimeligt, at der tilbageholdes 2.500 kr. i næsten 1 år, når den gennemførte flytteaflæsning viser, at der intet forbrug har været.
Spørgsmål
a) Har jeg ret i de 6 ovenfor nævnte klagepunkter.
b) Hvis jeg har, hvad gør jeg så nu, hvor hverken formanden for foreningen eller administratoren vil høre på mine klager.