Videresalgsaftale ved salg af andel

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Videresalgsaftale ved salg af andel

Indlægaf Kirsten » 16/04/2007 18:43

Hej

Jeg ejer en andel, som har været i min familie siden andelsforeningen blev stiftet for små 100 år siden. Jeg står i den situation nu, at jeg kan vil af med andelen og jeg har derfor kontaktet min familie for at høre, hvem der kan/vil købe andelen, så den kan blive i familien. Men der er ikke umiddelbart nogen inden for familien, der har mulighed for at købe den pt.

Mit spørgsmål går derfor på, om det er muligt at sælge andelen til en person uden for min familie og aftale med vedkommende, at han/hun skal sælge den tilbage til min familie, når vedkommende sælger? Altså en slags videresalgsklausul. Er det lovligt og vil aftalen kunne håndhæves ved misligholdelse? Jeg tænker lidt om en sådan aftale mellem to parter måske vil anses som en urimelig aftale eller at aftalens gyldighed i sig selv vil blive udvandet af den nye andelshavers rettigheder? Der er jo tale om en aftale, der stiller den nye andelshaver værre, da andelshaverne i min forening ellers har fri indstillingsret.

Jeg håber der er nogen, der kan hjælpe med nogle svar. Der er jo en del sentimental værdi i lejligheden.
Kirsten
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 28/09/2006 14:10

Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster