Bristede forudsætninger vedr. køb af andel

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Bristede forudsætninger vedr. køb af andel

Indlægaf Bentzen » 30/01/2008 14:17

Min søn på 21 år købte pr. 1.12.2007 en lille andelslejlighed - 46 m2 samt hems - i 8000 C århus til 323.000 kr. samt husleje incl. varme 5200 kr. pr. måned. Sælger anførte i salgsmateriale (ikke via ejd. mægler) at der var opsparet 56.000 kr. til fremtidig vedligehold, hvilket var "dokumenteret" i regnskab for 2006 hvor driftsoverskud var de 56.000 kr. Medio december bliver de 5 andelsbolighavere indkaldt til møde hos revisor, da det viser sig, at gennem 2007 er de 56.000 kr. mere end spist op, og var det allerede før min søn købte andelen, af renteforhøjelse på krf. lån som er med årlig genforhandling af renten med rentemax 4%. Så husleje steg med ca. 900 kr. pr. 1.1.2008. Det er jo ganske øv for min søn - specielt da han i købet ikke havde involveret sin gamle mor, som havde frarådet ham at købe andelslejlighed. Jeg har nu efterfølgende - fordi han NU godt kan bruge min hjælp - fået set regnskabsmateriale hvor lån og saldo på driftskontoen ikke er dokumenteret. Vi mener ikke at sælger er i ond tro, men bestyrelsen må da have været nogen nollerhoveder, at de ikke kunne tænke sig, at huslejen burde stige pr. 1.12.2007, da meddelelsen om renteforhøjelse og ny meget større kreditforeningsydelse var nået til dem. Nu ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal råde min uvorne søn til. Sælger har scoret kassen ihvertfald. I 2005 har beboerne solgt adressen til investor og pr. 1.1-2006 lavet adressen om til andelsboliger igen. Har I nogle input? Bortset fra altså at man burde være 35 år og have en akademisk uddannelse for at kunne købe en andelsbolig.
Bentzen
Novice
Novice
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 20/05/2007 11:29
Geografisk sted: Kolding

Indlægaf moccha » 31/01/2008 02:32

Jeg har kun et råd: man skal holde sig fra de nye andelsforeninger.

Surt for din søn, jeg kan godt forstå det er en træls situation at stå i.
moccha
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 268
Tilmeldt: 18/07/2005 09:30


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron