Værdi af ABF-vurdering og vvs/el-attester

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Værdi af ABF-vurdering og vvs/el-attester

Indlægaf Taue » 26/03/2008 10:12

Hejsa!

Jeg overtog en andelslejlighed sidste 1. sep. 2007. Lejligheden blev vurderet af en ABF-udmeldt vurderingsmand og der blev udarbejdet en el-attest. Vurderingsmanden påpegede at der manglede byggetilladelse til en ombygning af badeværelset, værdien af forbedringen blev deponeret hos daværende administrator (nu sælges advokat), og det går relativt trægt med at komme igang med arbejdet...

4 dage efter overtagelse påpegede jeg nogle alvorlige fejl ved el-installationen i et nedhængende loft i køkkenet. Sælgers advokat afviste uden videre undersøgelse dette med henvisning til el-attesten. Fejlen er ikke udbedret.

I går blev jeg opmærksom på at man på Frederiksberg skal have byggetilladelse til at lave nedhængende lofter. Dette betyder at loftet i mit køkken og i mit badeværelse er ulovligt. Jeg er endnu ikke helt klar over hvad mine muligheder er for at få sælger til at fremskaffe byggetilladelse/kommunal godkendelse her?

Spørgsmålet er så hvad værdien af at bruge vurderingsmænd og få lavet el/vvs attester er, hvis kvaliteten af dette arbejde er så ringe, og sælger efterfølgende blot kan gemme sig bag disse. Har fagmændene et juridisk ansvar overfor mig eller overfor sælger? Har jeg pligt til at foretage yderligere byggetekniske undersøgelse når der har været eksperter inde over?

Er der nogen der har erfaringer fra lignende sager?
Taue
Novice
Novice
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: 25/03/2006 17:05

Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster