Arver andelslejlighed

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Arver andelslejlighed

Indlægaf KB » 21/02/2004 15:32

Jeg står som arving til en andelslejlighed, jeg ønsker at flytte ind i.
Da jeg, som sagt, arver den, skal der vel ikke overføres penge til bestyrelsen? jeg arver jo lejligheden.
Lejligheden er misligeholdt i form af ubrugeligt køkken + den er ikke sat i stand de sidste 20-25 år. Både jeg og bestyrelsen ønsker derfor en synsmand ud.
Bestyrelsen har givet mig den nuværende pris på 150.000 kr - herfra skal så trækkes evt misligeholdelse. Men kan en synsmand evt vælge at vurdere en lejlighed højere end de, af bestyrelsen, fastsatte 150.000? Og skal man så rette sig efter hans vurdering, ligegyldig hvad?

Andelsprisen stiger snart. Hvis vi får den vurdering inden prisforhøjelse vil denne pris så gælde hvis vi vælger at overtage lejligheden om 2 mdr eller vil den nye pris gælde? og skal vi så igen betale en synsmand? (dette vil jeg jo mene vil være ublue!).

hvad gør vi, hvis vi ikke kan finde andelsbeviset? kan vi få fremskaffet et nyt ved overtagelse?

Katrine
KB
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21/02/2004 15:22

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 22/02/2004 00:20

Du skal give bestyrelsen en kopi af skifteretsattesten som dokumentation for at du arver. Arvingerne eller boets repræsentant underskriver overdragelsesaftalen.
Vurdringsmanden sætter sin egen pris. Der står formentlig i vedtægterne hvad du kan gøre hvis du er utilfreds med vurderingen. (omvurdering af en anden vurderingsmand)

Det står i vedtægterne hvornår prisen ændres.

Hvis andelsbeviset er blevet væk udstedes der et nyt hvorpå det anføres at det erstatter et bortkommet andelsbevis.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron