Manglende kvitteringer efter køb af andel.

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Manglende kvitteringer efter køb af andel.

Indlægaf nancy_dk » 24/02/2004 09:30

Hejsa..

Jeg har lige et spørgsmål ang. manglende kvitteringer. Jeg har købt en andelsbolig, hvor både sælger, bestyrelse og jeg underskrev d. 15, jan. I vurderingrapporten var der mangler for ca. 30.000, hvor manglerne for de 10.000 var udbedret da vi overtog. De resterende 20.000 var mangler i form af manglende kvitteringer. Jeg har fået at vide af bestyrrelsen har godkendt at manglerne er udbedret, men jeg har ikke fået kvitteringerne endnu, og nu er det over en måned siden. Heller ikke VVS check eller El-tjek som jeg ved at sælger har fået lavet.

Mit spørgsmål lyder så på, at jeg synes det ville være rimelig at sige at da jeg skrev under på lejligheden sammen med de andre, så var der de mangler, og dem synes jeg nu at jeg skal have tilbage da jeg ikke har fået kvitteringer eller for den sags skyld andelsbolig beviset.

Hvordan står jeg da jeg synes jeg har retten på min side.

Det skal lige siges at ham jeg har købt lejligheden sidder i bestyrrelsen.

På forhånd Tak.

THJ
nancy_dk
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 28/12/2003 16:33

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 24/02/2004 23:49

Normalt kan der ikke stilles krav om fremlæggelse af kvitteringer for udførte forbedringer, men din forening kan have særlige regler om dette.

Det er lige lovlig tidligt at starte en retssag. Første skridt må være at anmode bestyrelsen om at sørge for afregning og afslutning af handlen.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf nancy_dk » 25/02/2004 09:59

Det der er i det, er at vurderingsmanden har skrevet i rapporten at fordi sælger ikke kan vise kvitteringer på en værdi af 50.000, får jeg et afslag af dette på ca. 30%. Det har vurderingsmanden bestemt og skrevet i vurderings rapporten. I salgsaftalen står der også at der er mangler for 30.000, og det har allle tre parter skrevet under på. Men bestyrrelsen har godkendt det uden at han har kvitteringerne, som vurderingmanden sagde han skulle bevise få at få fuld betalen for varen.

Hilsen

THJ
nancy_dk
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 28/12/2003 16:33

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 25/02/2004 11:08

Vurderingsmandens krav om fremvisning af regninger kan skyldes, at han har prisfastsat ud fra at forbedringerne er udført af et firma. Hvis forbedringerne er udført af sælgeren, skal værdien beregnes på grundlag af en lavere timeløn.

Skriv til bestyrelsen og forlang de 20.000 kr. refunderet.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster