Hvordan sælger man bedst en andel?

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Hvordan sælger man bedst en andel?

Indlægaf Simons » 17/03/2009 22:44

Min lillebror har i disse finanskrise tider haft svært ved at sælge sin andelslejlighed i Kbh V.

Er der nogen der har forslag til hvordan det bedst kan lade sig gøre? Skal man bruge en mægler eller skal han bide i det sure æble og underbyde de andre lejligheder i området?
Og hvordan kan man overhovedet finde ud af hvad den reelt skal koste?

Er der nogen der har stået eller står i samme situation, som har lyst til at udveksle erfaringer?

Mvh Simon
Simons
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: 13/03/2007 14:20

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 18/03/2009 00:22

Ved forespørgsel hos 2 ejendomsmæglere har jeg fået oplyst at de prissatte andelslejligheder til en nettoydelse som lå 20%-30% lavere end nettoydelsen for en tilsvarende ejerlejlighed (København).

Første skridt må være at udbyde til den korrekte markedspris.

Hvis det ikke er nok kan han overveje at ofre penge på en ejendomsmægler.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf AB KBH 2100 » 24/03/2009 13:12

Det er lykkedes ejendomsmæglerne mer eller mindre at få monopol på salg af ejerboliger. Og nu er de så begyndt at overbevise andelshaverne om at de er de eneste der kender markedsprisen og har køberne.

Men hvis jeg skulle sælge, ville jeg ikke betale for ejendomsmæglerens hjælp. Så har man allerede 100.000 kr. man kan slå af i prisen :)

Prisfastsættelsen hvis det skal være under maksimalprisen, kan man jo finde relativt nemt ved at se på, hvad andre andelsboliger i området udbydes/sælges til, samt ved at indhente nogle gratis vurderinger fra diverse mæglere.

Køberne kan man finde ved at annoncere elektronisk på nettet.
Senest rettet af AB KBH 2100 25/03/2009 13:41, rettet i alt 1 gang.
AB KBH 2100
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 144
Tilmeldt: 19/01/2006 16:37
Geografisk sted: Østerbro

Indlægaf Simons » 24/03/2009 23:34

Det er faktisk det vi har gjort allerede.
Den første ejendomsmægler ville sætte den til salg for max-prisen.

Min bror har annonceret på nettet og i netto mm., og der har ikke været en eneste henvendelse.

Nu har han så sat den 100.000 ned i sidste uge og stadig ingen henvendelser - det skal så lige siges at den kun er på dba.dk.

Jeg har så prøvet at overtale ham til at bruge 3000 for at få en annonce via Robinhus, som kan blive vist på Boliga og de andre sites.

Er der andre ting man kunne overveje?
Simons
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: 13/03/2007 14:20

Indlægaf AB KBH 2100 » 25/03/2009 13:39

Har du undersøgt, hvad andre andelshavere vil sælge for?

Ville personligt heller ikke begynde at bruge annonce kroner førend jeg var rimeligt sikker på, at det jeg tilbød var konkurrencedygtigt. Køb af en andelsbolig er en rimelig stor investering i dag, så købere må formodes at undersøge priserne ret grundigt inden de slår til.
AB KBH 2100
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 144
Tilmeldt: 19/01/2006 16:37
Geografisk sted: Østerbro

Indlægaf Simons » 25/03/2009 18:56

Prislejet ligger sådan set meget gennemsnitligt i forhold til andre andelshavere og foreningen er nærmest gældsfri, men det kan måske være at vi bare skal sætte prisen markant lavere end de andre til salg, så man kan "stjæle" køberne.

Problemet er sådan set bare min brors eget lån. Han prøver formentlig en "gennemsnitlig" pris først og så må han jo evt med tiden sætte den ned.
Simons
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: 13/03/2007 14:20


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron