At sælge en andelsbolig

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

At sælge en andelsbolig

Indlægaf Linda » 20/05/2009 15:04

Hej med jer

Jeg står og skal sælge en andelsbolig i et nybyggeri og har stort set ingen erfaring eller viden omkring den slags.

jeg har haft den til salg via vores administrator i foreningen (dog kun i 3 måneder) med der har stort set ingen henvendelser været. Skal sælge den eksternt, da der ikke er nogen venteliste i foreningen.

Har nu haft en mægler ude og skal give mig et tilbud på hvorledes hun kan hjælpe mig. Det er dog ofte dyrt med mæglere men måske er det det der skal til for at få den solgt?

Jeg har endvidere taget kontakt til boligmæglerne.dk. Er der nogen der har erfaring med disse?

Hvad siger jeres erfaringer ellers med at få solgt en andelsbolig?

Hvordan mon jeg får den hurtigst muligt solgt i disse tider???
Linda
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20/05/2009 13:29

Indlægaf Løvendahl » 22/05/2009 21:28

Du kan lave en god aftale med en ejendomsmægler.

Hvis jeg skulle sælge ville jeg hellere give min ejendomsmægler en bonus på 100.000,- hvis han får solgt inden 2 mdr. end sætte min andel 100.000,- ned efter 2 måneder. Hvis han ved, at han får en kæmpe bonus, på betingelse af hurtigt salg, så vil han sende ravl og krat hen for at se boligen og tale godt for at sælge den. Kan du se DET?
P.S. Det er altid interessant for alle at høre, hvordan et problem blev løst i sidste ende, husk derfor at skrive, hvordan problemet blev løst.

Venlig hilsen

Løvendahl
Cand.jur.


Kontakt mig hos Justa Advokatfirma på info@justa.dk. - tlf: 75 71 10 00
Brugeravatar
Løvendahl
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 9/11/2007 01:55

Indlægaf Linda » 23/05/2009 20:37

Jeg forstår bestemt godt hvad du mener. Det bliver muligvis også enden på det. Har en aftale med mægleren på mandag og er meget spændt på at høre hendes tilbud og hendes bud på hvordan hun kan hjælpe mig til at komme af med min lejlighed.

Ved brug af andelsboligmæglerne.dk (som dog er meget billige i salær) kan de kun tilbyde mig en basispakke hvor jeg selv skal stå for udfærdigelse af salgsannonce og fremvisning m.v.

Er slet ikke i tvivl om, at en mægler ville kunne sælge lejligheden meget bedre end mig så måske er disse penge givet godt ud.

Andre erfaringer eller kommentarer til det med salg af andele? :-)
Linda
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20/05/2009 13:29

Indlægaf Løvendahl » 24/05/2009 23:08

Sørg for at du overfor mægleren skriftligt - gerne mail og brev, som du bagefter har dokumentation at have sendt - oplyser om alt - undskyld mit fransk - "lort" du selv har lavet som eget arbejde i boligen mm. Intet skal overfor mægleren pakkes ind.

Glemmer han bevidst som professionel, at fortælle en købelysten kunde om et eller andet, du selv har fikset, så er det jo ikke din skyld at mægleren lyver. Rejser køberen senere erstatningssag overfor dig for skjulte mangler, så kan du dokumenterer, at du havde oplyst mægleren om alt og, at mæglerens manglende oplysninger overfor køberen er ansvarspådragende, da mægleren er professionel og dermed straks vil ifalde et erstatningsansvar i denne situation. Hvorimod det er mere tvivlsomt om du ville tabe en sag, da du ikke er professionel og fordi, han på trods af dine oplysninger, har vurderet, at disse oplysninger lovmæssigt ikke skal oplyses køberen. Hans fejlvurderinger - bevidste fortielser for at opnå et salg - koster ham senere et erstatningsansvar, hvis fanden er løs i Saksegade. :smile3:
P.S. Det er altid interessant for alle at høre, hvordan et problem blev løst i sidste ende, husk derfor at skrive, hvordan problemet blev løst.

Venlig hilsen

Løvendahl
Cand.jur.


Kontakt mig hos Justa Advokatfirma på info@justa.dk. - tlf: 75 71 10 00
Brugeravatar
Løvendahl
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 9/11/2007 01:55


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster