Hjælp ang køb

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Hjælp ang køb

Indlægaf MN » 31/05/2009 20:06

Søger nogen kloge hoveder for af klargører lidt..



Jeg købte en Andelsbolig D 1 Maj 2009 igennem Kuben.

jeg gav 200,000 kr for den.



Jeg ser så nu af de 2 der er tilbage her ude er nedsat til 100,000 kr

Fint nok men kun 27 dage efter jeg købte min .. er der noget jeg kan gøre ved dette ? ?



Håber nogen kan hjælpe..
MN
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 31/05/2009 18:37

Indlægaf prl » 1/06/2009 18:15

Jeg tror ikke, du kan gøre noget ved det. Hvis du har købt din andel til en pris, der ligger under andelskronen, som den er fastsat på seneste generalforsamling, er alt som det skal være. Andelskronen er en maksimalpris. At andre andelshavere sælger deres andele under maksimalprisen, har intet med dit køb at gøre. Når du engang sælger din andel, skal du også holde dig under maksimalprisen. Men du må gerne sælge den billigere.
prl
Novice
Novice
 
Indlæg: 19
Tilmeldt: 16/05/2007 14:20

Indlægaf Løvendahl » 2/06/2009 12:31

Hvis det er den samme sælger, som har solgt til dig, der nedsætter tilsvarende andelsboliger med 100.000,- 27 dage efter salget til dig. skal du kunne bevise at den aftale indgået er åbentbart urimelig, hvorefter du medd aftalelovens § 36, muligvis kan få den tilsidesat. Jeg vil foreslå, at du kontakter retshjælpen eller anden juridisk bistand, og får skrevet et brev, hvor du gør din retsstilling gældende. Du og sælger kan så måske senere indgå et forlig, hvor du får noget af det tabte tilbage.
P.S. Det er altid interessant for alle at høre, hvordan et problem blev løst i sidste ende, husk derfor at skrive, hvordan problemet blev løst.

Venlig hilsen

Løvendahl
Cand.jur.


Kontakt mig hos Justa Advokatfirma på info@justa.dk. - tlf: 75 71 10 00
Brugeravatar
Løvendahl
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 9/11/2007 01:55


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster