nedslag i pris på grund af moderniseringstillæg

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

nedslag i pris på grund af moderniseringstillæg

Indlægaf hinker » 2/09/2009 22:30

Jeg er i dialog med en sælger om hans andelsbolig og skal til at afgive mit bud, men er i tvivl om hvad jeg med rimelighed kan kræve nedslag i prisen på baggrund af.

1) der skal laves helt nyt køkken i lejligheden, det mener jeg rimeliggør et nedslag i den udbudte pris.

2) andelsforeningen er nys blevet renoveret, bl.a. er der lavet nye badeværelser og det betyder at jeg som køber skal overtage et gældsbrev med en løbetid på 20 år og endvidere betale et moderniseringstillæg oveni den månedlige boligafgift, som lægger 30% oveni den samlede boligafgift. Det er her jeg kommer i tvivl - er det rimeligt at kræve yderligere nedslag i prisen på baggrund af dette gældsbrev og moderniseringstillægget?

Håber der er nogen erfaringer eller gode råd derude. Spørg endelig hvis jeg har givet for lidt eller uklare informationer.

Vh
Henrik
hinker
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 2/09/2009 16:10
Geografisk sted: København

Indlægaf prl » 3/09/2009 12:48

Alt kan bruges som argument i en forhandling om prisen, men i sidste ende er det afgørende, hvilken pris du er parat til at betale.
Der er ikke nogen "rigtig" pris på en andelsbolig - og der er ikke nogen tvingende argumenter.

Prisen er svær at fastsætte i et turbulent marked. Personligt synes jeg stadig man får meget for pengene i en andelsbolig frem for ejer.
prl
Novice
Novice
 
Indlæg: 19
Tilmeldt: 16/05/2007 14:20


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron