Forældrekøb

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Forældrekøb

Indlægaf Susanne » 12/11/2009 23:02

Bestyrelsen i den andelsboligforening hvor jeg bor, har til den kommende generalforsamling fremsat forslag om mulighed for forældrekøb.

Som jeg læser forslaget går det på, at forældre skal kunne købe en lejlighed, som kan fremlejes til deres børn uden tidsbegrænsning.
Barnet/børnene der bor i lejligheden sidestilles med andelshaver.

Ved salg af lejligheden får børn, der fremlejer under reglerne om forældrekøb så fortrinsret til at købe lejligheden.

Er der nogen, som erfaringer med forældrekøb?

Vil der ikke være beskatning ved salg, hvis andelshaver (forældrene) ikke bebor lejligheden?

Ligesom bestyrelsen vel heller ikke får mulighed for at afvise evt. uønskede beboere, fordi den egentlige andelshaver er forældrene?

Mvh
Susanne
Susanne
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 3/01/2005 00:09
Geografisk sted: København

Indlægaf Løvendahl » 13/11/2009 00:21

Bestyrelsen har altid mulighed for at afvise uønskede beboere, selvom det er forældrene som ejer andelen. Bestyrelsen skal jo godkende lejer og lejeaftalen. Der vil derfor forsat være en vetoret mod uønskede problembørn.

Beskatningsreglerne er alene et spørgsmål mellem forældrene og SKAT. Alt efter hvordan reglerne er på salgstidspunktet om 5 - 10 år, skal fortjenesten beskattes, medmindre den er fritaget herfor.
P.S. Det er altid interessant for alle at høre, hvordan et problem blev løst i sidste ende, husk derfor at skrive, hvordan problemet blev løst.

Venlig hilsen

Løvendahl
Cand.jur.


Kontakt mig hos Justa Advokatfirma på info@justa.dk. - tlf: 75 71 10 00
Brugeravatar
Løvendahl
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 9/11/2007 01:55


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron